یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
.

حوزه/ حجت‌الاسلام رادمرد گفت: به‌گواه تاریخ، سلامت یا فساد جامعه را می‌توان در نسبت با زنان فهمید و واقعیت این است که حیات و ممات و تداوم زندگی در هر جامعه، قائم به زن است. اگر در جامعه‌ای به زن ظلم شد، نادیده گرفته شد، جلوی رشد و تعالی او سدّ شد، تمام جامعه رو به انحطاط می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام رادمرد امام‌جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته با اشاره به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اظهار داشت: جهان اسلام هنوز درگیر رنج مردم مظلوم غزه است و آن‌قدر فاجعه سنگین است که برای ظاهرسازی هم آمریکا وارد میدان شده و طرح‌های بشردوستانه می‌دهد.

وی افزود: آمریکا که در جنگ اخیر غزه بین حماس و رژیم صهیونیستی، دستش به خون فلسطینیان آلوده شده و در حمایت گسترده از غاصبان قدس، آبرو و حیثیت خود را به حراج گذاشته، حالا برای تطهیر چهره خون‌آلود خودش قیافه انسان‌دوستانه گرفته و از ضرورت کمک به مردم غزه دم می‌زند، موضوعی که موجب شده تا مقاومت فلسطین و حتی ناظران بین‌المللی از احتمال پیگیری طرحی پشت پرده در پوشش تأسیس بندر برای اهداف بشردوستانه سخن بگوید.

حجت‌الاسلام رادمرد، تصریح کرد: اگر دولت بایدن واقعاً دنبال حمایت از مردم غزه است باید دولت افراطی نتانیاهو را تحت‌فشار قرار دهد تا به نسل‌کشی در غزه پایان دهد، اما به نظر می‌رسد این جنگ زرگری برای فریب افکار عمومی جهان است، چرا که اگر آمریکا خواهان کمک به غزه است، کافی است به دولت مصر دستور دهد کمک‌هایی را که در کامیون‌های رفح می‌باشد را به غزه ارسال کند نه این‌که بندر احداث کند.

وی در ادامه به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: ماه مبارک رمضان، ماه اُنس و مؤانست با قرآن است، اما این اُنس تنها شامل قرآن مکتوب نیست، بلکه قرآن ناطق یعنی وجود نازنین و مبارک امام‌زمان(عج) را هم شامل می‌شود، بنابراین این ماه مبارک، نورانی و باعظمت، ماه انس با امام‌زمان(عج) هم می‌باشد، چرا که وجود مبارک آن حضرت، به‌عنوان سفره‌دار این ماه عزیز، مبدأ و مقصد شهر الله است.

امام‌جمعه ماهدشت به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی به همایش هفت هزار زن شهید کشور (۱۶/ ۱۲/ ۱۳۹۱)، از الگوی سومی از هویت زن، در مقابل الگوی شرقی و غربی نام می‌برند که در آن زن مسلمان نه مانند زن شرقی دچار بی‌نقشی و در حاشیه بودن است و نه مانند زن غربی ابزاری برای بهره‌بری شهوانی در نظام سرمایه‌داری است.

وی ابراز کرد: به گواه تاریخ، سلامت یا فساد جامعه را می‌توان در نسبت با زنان فهمید و واقعیت این است که حیات‌ و ممات و تداوم زندگی در هر جامعه، قائم به زن است، اگر در جامعه‌ای به زن ظلم شد، نادیده گرفته شد، جلوی رشد و تعالی او سدّ شد، تمام جامعه رو به انحطاط می‌رود و اگر در جامعه‌ای زن با حفظ حریم خود در عالم خلقت، آن‌گونه که خالق، او را آفریده، در جایگاه عبودیت قرار گرفت، پیش رفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha