شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: آمریکا با طرح ایجاد بندر به دنبال توطئه جدید در غزه است و  موضوعی که موجب شده تا مقاومت فلسطین و حتی ناظران بین‌المللی از احتمال پیگیری طرحی پشت پرده در پوشش تأسیس بندر برای اهداف بشردوستانه سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز شهادت شهید مهدی باکری، اظهار کرد: شهید باکری پاسدار نمونه، فرماندهی فداکار و ایثارگر، خدمتگزاری صادق، صمیمی، مخلص و عاشق حضرت امام خمینی( ره ) و انقلاب اسلامی ودارای ویژگی های اخلاقی ممتازی بودند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه شهید باکری، با تمام وجود خود را پیرو خط امام می‌دانست و سعی می‌کرد زندگی‌اش را براساس رهنمودها و فرمایشات آن بزرگوار تنظیم نماید، افزود: شهید باکری با دقت به سخنان حضرت امام ( ره ) گوش می‌داد، آنها را می‌نوشت و در معرض دید خود قرار می‌داد و آنقدر به این امر حساسیت داشت که به خانواده‌اش سفارش کرده بود که سخنرانی آن حضرت را ضبط کنند و اگر موفق نشدند، متن صحبت را از طریق روزنامه بدست آورند.

وی با اشاره به اینکه شهید باکری معتقد بود سخنان امام الهام گرفته از آیات الهی است و ‌باید جلو چشمان ما باشد تا همیشه آنها را ببینیم و از یاد نبریم، گفت: شهید باکری از انسانهای وارسته و خودساخته‌ای بود که با فراهم بودن زمینه‌های مساعد، به مظاهر مادی دنیا و لذت های آن پشت پا زده بود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه زندگی ساده و بی‌ریای شهید باکری زبانزد همه آشنایان بود، تصریح کرد: شهید باکری با تواناییهایی که داشت می‌توانست مرفه‌ترین زندگی را داشته باشد؛ اما همواره مثل یک بسیجی زندگی می‌کرد و از امکاناتی که حق طبیعی‌اش نیز بود چشم می‌پوشید.

وی در ادامه به اعطای نشان فتح به فرماندهان سپاه و ارتش از سوی فرمانده کل قوا اشاره کرد و افزود: مدال فتح یکی از عالی‌ترین نشان‌های موجود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که سابقه آن به سال‌ها قبل و به‌ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی ۸ ساله بازمی‌گردد.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: اهدای نشان فتح درجه یک به فرماندهان سپاه و ارتش، در واقع تقدیر از عملکرد این سازمان ها است که به صورت نمادین به آنها به واسطه فرماندهی و مدیریت مطلوب اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا در میانه یک منطقه پرتلاطم و حساس، با خطرات و تهدیدات امنیتی فراوان روبه‌رو است که بروز و ظهور آنها را در عمده کشورهای همسایه می‌بینیم، تصریح کرد: با این حال هیچگاه در طول این چند دهه، جنگ بر کشور عزیزمان سایه نینداخته است که امیدواریم همیشه همین‌گونه باشد و این جز با عملکرد مناسب نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میسر نبود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به مظلومیت مردم غزه اشاره کرد و گفت: آمریکا با طرح ایجاد بندر به دنبال توطئه جدید در غزه است و در این راستا اهداف خود را پی ریزی می کند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: موضوعی که موجب شده تا مقاومت فلسطین و حتی ناظران بین‌المللی از احتمال پیگیری طرحی پشت پرده در پوشش تأسیس بندر برای اهداف بشردوستانه سخن بگوید.

وی اظهار کرد: اگر آمریکا خواهان کمک به غزه است، کافی است به دولت مصر دستور می‌داد کمک‌هایی را که در کامیون‌های رفح پوسیده شده به غزه ارسال کند نه این‌که بندر احداث کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه جدیت آمریکا در حمایت از مردم غزه زمانی باورپذیر می‌شود که این کشور ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمکهای مالی به این رژیم را قطع کند، گفت: واشنگتن در پنج ماه گذشته بزرگترین حامی صهیونیست‌ها بوده و هزاران تن سلاح و میلیاردها دلار به متحدش ارسال کرده و شریک جرم اشغالگران است.

امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه چهره واقعی آمریکا و اسرائیل برای کل دنیا نمایان شده است، اظهار کرد: اینها از مرز انسانیت رد شده اند و خوی درندگی را آشکار کرده اند.

وی با اشاره به این که هر ساله در ماه مبارک رمضان ما شاهد سخت گیری های اسرائیل در کرانه باختری هستیم و این با عث انتفاضه هایی شده ولی امسال با این وضعیت غزه به احتمال زیاد شاهد وضعیت سختی برای اسرائیل خواهیم بود، تصریح کرد: صدها هزار نمازگزار مسلمان در نماز جماعت مسجدالاقصی و اماکن مقدس پیرامونی در ماه رمضان شرکت می‌کنند، ولی با سخت گیری های اسرائیلی ها مواجه می شوند، امسال هم وضعیت سخت‌تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha