یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
درگاهی

حوزه/ مدیر ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه از بارگذاری ۲۳۰۰ مقاله در دانشنامه مجازی"ویکی پاسخ" خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، علی درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به عرضه ۱۰۰ عنوان کتاب از تولیدات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این آثار مربوط به تلاش های علمی و پژوهشی هشت گروه علمی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه است که همه این ها مربوط به کتب منتشر شده در سه سال اخیر است.

مدیر ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه افزود: برخی از این کتب نیز در واقع خروجی مدارس شبهه پژوهی ماست که طی دو روز اساتید و کارشناسان و طلاب در یک موضوع خاصی با محوریت مدارس علمیه به بحث و نظر راجع به شبهه خاصی می پردازند و محصول گفت و شنودها و فعالیت علمی آن ها در این زمینه به عنوان کتاب منتشر می شود.

وی همچنین گفت: از جمله فعالیتهای این مرکز، انتشار فصلنامه علمی "شبهه پژوهی" است که تاکنون دو شماره از آن منتشر شده است، ضمن آن که تاکنون ۳۳ شماره از فصلنامه علمی – تخصصی"پاسخ" نیز به چاپ رسیده است.

درگاهی ادامه داد: انتشار ماهنامه ویژه پویش مطاعاتی دانشجویان و طلاب جوان از دیگر فعالیت های ماست که البته این نشریه برخلاف فصلنامه ها بیشتر برای استفاده عموم است. این فعالیت البته در قالب روزنامه دیواری نیز منتشر شده و در تابلو اعلانات مدارس علمیه به نمایش در می آید.

وی افزود: تاکنون ۲۲ شماره روزنامه دیواری منتشر شده که با استقبال عامه مردم به خصوص طلاب و دانشجویان جوان همراه بوده است.

مدیر ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه همچنین ابراز داشت: از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به انتشار کتابچه"امواج آلوده" با محوریت موضوعات روز و شبهات جدید اشاره کرد که تاکنون ۱۷ شماره از آن منتشر شده و آخرین شماره نیز مربوط به شبهات انتخاباتی بوده است.

وی افزود: کتابچه "دفع و رفع"نیز تاکنون در سه جلد شامل پاسخ به شبهاتی در خصوص مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و مباحث انتخاباتی به چاپ رسیده است.

مدیر ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: بخش دیگری از فعالیت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه ناظر به دانشنامه مجازی"ویکی پاسخ"است که محتوای به روز مرکز در طول ۲۳ فعالیت از آغاز تاکنون را شامل می شود و تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مقاله در آن بارگذاری شده و این محتواها به جز زبان فارسی به ده زبان زنده دیگر دنیا منتشر می شود.

درگاهی یادآور شد: تلویزیون اینترنتی "پاسخ" قبلاً به شکل محدودی به فعالیت می پرداخت اما در حال حاضر ۲۴ ساعته فعال است و هفته ای یک ساعت از زمان شبکه نور(استان قم) اختصاص به پخش محتوای همین برنامه دارد، ضمن آن که پاسخ به شبهات در برنامه "رادیو پاسخ" نیز صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha