دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز تحقیقات کامپیوتری اصفهان

حوزه/ مرکز رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تاکنون بیش از ۷۰ نرم افزار قرآنی، حدود ده اپلیکیشن قرآنی و ۵۰ عنوان کتاب در موضوعات سبک زندگی و احیاء میراث حوزه علمیه اصفهان از علمای قبل تاکنون تولید کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد جواد شریخانی مسئول غرفه "مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان" در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان از سال۱۳۷۶ از نهادهای پژوهشی وابسته به حوزه علمیه اصفهان می باشد که با دستور آیت الله العظمی مظاهری تأسیس شد.
وی افزود: هدف این مجموعه، نوسازی و ارتقای پژوهش‌های دینی و اسلامی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید است.
شریخانی تاکید کرد: این مرکز دارای بخش‌های تحقیقات، کتابخانه، تولید، بازرگانی، روابط عمومی اداری، مالی و فنی است و انتشار کتاب و تولید نرم‌افزارهای کامپیوتری از جمله فعالیت‌های آن است.
مسئول غرفه مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: این مرکز تاکنون بیش از ۷۰ نرم افزار قرآنی، حدود ده اپلیکیشن قرآنی و ۵۰ عنوان کتاب در موضوعات سبک زندگی و احیاء میراث حوزه علمیه اصفهان از علمای قبل تاکنون تولید کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.
وی افزود: اپلیکیشن "طنین وحی" به عنوان آخرین کار قرآنی این مرکز می باشد که تولید آن ۷ سال زمان برده است؛ در این اپلیکیشن برای نخستین بار در جهان، ترجمه هنری قرآن کریم به شیوه نمایشنامه صوتی، بر پایه‌ی نمایش‌نامه‌ها و افکت‌های آیات قرآن ارایه شده که لذت فهم قرآن را دوچندان می‌کند.
شریخانی گفت: اپلیکیشن "سقای معرفت" با موضوع حضرت ابوالفضل علیه السلام، اپلیکیشن "ام المومنین" درباره حضرت خدیجه س و اپلیکیشن "محراب" از دیگر آثار این مرکز می باشند که هرکدام از آنها حدود چهل کتاب را در خود جای داده اند و دارای سخنرانی های صوتی و افکت های خاص می باشند.
مسئول غرفه مرکز رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: چندین کتاب جدید نیز برای این نمایشگاه فراهم کردیم که مجموعه آثار علامه مجلسی از عناوین شاخص است که در این آثار هرآنچه از علامه مجلسی ره در دنیا چاپ شده است فهرست نویسی شده و به مخاطبان ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha