یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اولین نشست سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: شاید به جرأت بتوان گفت حدود ۹۰ درصد مجموعه‌های قرآنی در کشور فعالیت خود را معطوف به آموزش و تربیت کرده و در تولیدات قرآنی کمتر فعالیت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اولین نشست سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مصطفی سمیعی نسب سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضران این نشست بودند.

حسینی در این نشست گفت: مقام معظم رهبری در شعار سال بحث تولید با مشارکت مردم را مطرح کردند، همچنین رئیس جمهور هم در جلسات مختلف مطلبی که تأکید کرد بحث مردمی‌سازی بود. از جامعه قرآنی کشور هم این موضوع قابل مطالبه است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: اگرچه اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در مباحث مختلف مانند آموزش، ترویج و پژوهش به مسئله مردمی‌سازی بی‌توجه نبوده؛ لیکن در این دوره جدید چه در دولت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر می‎‌رسد اهتمام ویژه‌ای به این مسئله شده است.

وی بیان کرد: اگر چند سال گذشته را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که می‌توان در عرصه قرآنی تولید داشته باشیم به عنوان مثال اتفاقات و پویش‌های مختلف قرآنی در کشور که آخرین نمونه از این موارد پویش زندگی با آیه‌ها، پویش قرآنی که در برنامه محفل صورت گرفته است که خود گواه این سخن است.

حسینی افزود: این در شرایطی است که شاید به جرأت بتوان گفت حدود ۹۰ درصد مجموعه‌های قرآنی در کشور فعالیت خود را معطوف به آموزش و تربیت کرده و در تولیدات قرآنی کمتر فعالیت داشته‌اند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha