شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد غلامعلی

حوزه/معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه ما باید نهج البلاغه را خوب به جامعه معرفی کنیم اظهار کرد: استفاده از نرم افزارها نیز برای معرفی و ترویج فرهنگ مطالعه نهج‌البلاغه نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامعلی، معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین اللملی قرآن در سخنانی با اشاره به راهکارهای تبدیل نهج‌البلاغه به یک مطالعه عمومی در جامعه گفت: افراد همیشه برای درمان دندان درد خود به دندان پزشک مراجعه می کنند بنابراین نیاز به مطالعه نهج‌البلاغه هم باید در ما ایجاد شود، اگر مردم امام علی (ع) را این گونه بشناسند که او می تواند حلال مشکلات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ما باشد، پس خود به خود نهج‌البلاغه را هم مطالعه می کنند.

وی با بیان اینکه ما باید نهج البلاغه را خوب به جامعه معرفی کنیم اظهار کرد: انتخاب جملات کوتاه بسیار مهم و کاربردی است. ضمن اینکه استفاده از نرم افزارها نیز برای معرفی و ترویج فرهنگ مطالعه نهج‌البلاغه نقش بسیار مهمی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث بر لزوم استفاده از نرم افزارها برای آشنایی و معرفی نهج‌البلاغه، قرآن، شاهنامه و حافظ تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه جوانان و نوجوانان ما تمایل زیادی به بازی های رایانه ای دارند لذا استفاده از این نرم افزارها در آگاهی بخشی قشر جوان به مباحث دینی و مذهبی بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی با بیان اینکه در این زمینه بسیار کم کاری صورت گرفته است اظهار کرد: بخشی از این کم کاری و کوتاهی به خود ما برمی گردد. برخی از افراد تا زمانی که زندگی بر وفق مرادشان است و مشکلی برایشان رخ ندهد، سراغ نهج‌البلاغه نمی روند لذا ما باید احساس تشنگی کنیم، یعنی حتی در صورت داشتن زندگی مرفه هم، نیاز به آرامش علوی را در خود احساس کنیم.

وی گفت: اما ناگفته نماند که در احساس نیاز به نهج‌البلاغه خود، فرد بسیار مهمتر است تا اقدامات دولتی و حکومتی، چرا که وقتی من تمایلی به مطالعه نهج‌البلاغه نداشته باشم، هیچ کدام از اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاثیرگذار نخواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha