شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1146261
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
ماجراجویی علیه حوزه و روحانیت

حوزه/ دردسری دیگر و ماجرایی جدید؛ این بار هم مثل تمامی انواع جنگ‌های ترکیبی چند ضلع دارد که تاکنون ۳ ضلع آن روشن شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، امام جمعه شهر مهاجران استان همدان در نوشتاری با عنوان «جنگی دیگر» به واکاوی مهندسی و پشت صحنه ماجراجویی علیه حوزه و روحانیت و تلاش‌های رسانه‌ای دشمن پرداخته است.

«جنگی دیگر»

دردسری دیگر و ماجرایی جدید؛ این بار هم مثل تمامی انواع جنگ‌های ترکیبی چند ضلع دارد که تاکنون ۳ ضلع آن روشن شده است.

یک ضلع آن ترس

ضلع دیگر بی اخلاقی

و ضلع دیگر فساد مالی

اما ماجرا چیست؟

پرده اول: ناگهان خبری می رسد که یک طلبه دقیقا در کادر دوربین با یک خانم دیگر که از قضا او هم در نقطه کانونی دوربین نشسته درگیر می شود در درمانگاهی با نام قرآن و عترت! بعد از اتمام ماموریت فیلم جلسه فورا توسط فیلم بردار که منتظر است به رسانه های معاند ارسال می شود تا به ایرانیان این پیام را القا کند که حوزویان اینگونه رفتار می کنند.

مهندسی صحنه هم طوری است که طرف مقابل یک خانم است که جو روانی حق را به او بدهند و نام محل هم قران و عترت است که در عش آل محمد یعنی قم اتفاق می افتد.

پرده دوم: به ناگاه و کاملا اتفاقی جریانی با عنوان زمین خواری یک مدرسه علمیه با تولیت یکی از ائمه جمعه خبر ساز می شود. در این گیر و دار موج سواری ها شروع می شود و روایت ها متناقض می شود تا در سایه این تناقضات این تصویر در ذهن مردم تداعی شود که حوزویان و حوزه علمیه اینگونه رفتار می کنند.

مهندسی صحنه هم از این قرار است که مسأله زمین برای جامعه ایرانی خیلی با اهمیت است و یک سر قضیه در مشهد و یک سر قضیه در مدرسه علمیه است تا انگ ناصوابی به مدارس علمیه زده شود.

پرده سوم: در همین حوالی ناگهان از شهر دوست داشتنی ایران، خبر یک قتل به گوش می رسد. یک طلبه که از قضا استاد نیز هست در حال مسافر کشی بوده که به قتل رسیده است، کجا در خوزستان تا این بار ترس را به ذهن مخاطب القا کنند.

مهندسی صحنه هم این طور است که یک طلبه استاد حوزه بوده و به علت مشکل مالی در حال کار دیگری بوده و این قضیه منجر به قتل او شده.

بنابراین ۳ ضلع ترس، فساد و عدم کارآمدی با ۳ سناریوی کاملاً مهندسی شده اجرا می شود تا یک نقطه را هدف قرار داده و آن را بزنند.

مگر ماجرا چیست؟

چرا باید مردم این ۳ کلمه منفی را کنار واژه مقدس حوزه علمیه و حوزویان قرار دهند؟

با یک جستجو ساده مشاهده می کنیم که بله جریان این است که ثبت‌نام حوزه های علمیه شروع شده است. باب ورود جوانان خوش فکر و مستعد به حوزه های علمیه باز شده است و دشمن که در گام دوم قصد خود را در تهی کردن حوزه های علمیه هدف گذاری کرده است با این ۳ ضلع قصد دارد نام مبارک حوزه علمیه را خدشه دارد کند.

این جریان یکی از ابعاد گسترش نافرمانی های مدنی باشد که در دستور کار دشمن در سال های اخیر قرار دارد و در یک مورد به صورت بسیار نرم اجرا شد و ممکن است پرده های دیگری نیز داشته باشد که در روزهای آتی اجرا شود.

پ.ن۱: چنانچه رسانه های رسمی کشور مسأله تشویق جوانان به حوزه های علمیه را که توصیه بزرگانی همچون شهید مطهری است در دستور کار قرار بدهند، شکست دشمن نزدیکتر خواهد شد.

پ.ن۲: در جریان های مشابه به جای بازی کردن در زمین دشمن بهتر است مردم را حول فراتحلیل هایی سوق داد که نقشه شوم دشمنان را برملا می کند. بدین ترتیب هم سواد رسانه ای افزایش می یابد و هم دشمن به شکست نزدیکتر خواهد شد.

سایت پذیرش حوزه های علمیه

https://paziresh.ismc.ir

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد هادی بیژنی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    عرض سلام و ادب ممنون از تحلیل تقریبا خوبتون اگه هر مسئله ای که پیش میاد(مثل رانت خواری اخیر زمین ) شفاف سازی شود تاثیر بیشتر است