شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز قدس

حوزه/ برای روز قدس، قرآنی‌ها باید یک فراخوان خوب بدهند و پرچمدار این روز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی به مشاهده یک همگرایی در خدمت به قرآن و ترویج معارف قرآنی با محوریت مردم و حمایت مراکز حاکمیتی اشاره کرد و گفت: در جلسه اول سال که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان نکات روشنی درباره اهتمام به تفسیر، تدبر و توجه به آیات برای حل مشکلات بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود:‌ ما جلسه دوم را در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار کردیم و باید این فرصت را جدی بگیریم و امیدمان این است که بتوانیم مطالبات رهبری را محقق کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات به کار رصد سنجی برای عملیات زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و گفت: ‌مطالب جالبی به دست ما آمد. برای نمونه ۷۵ درصد مردم که به این پرسشنامه جواب دادند با یک تفاوتی از اینکه قرآن محفوظات زیادی ندارند و حفظ قرآن نکردند،‌احساس خسارت داشتند.

وی ادامه داد: این تشنگی جامعه را نسبت به قرآن حکایت می‌کند. کسانی که در مدار فعالیت قرآنی بودند،‌ سهم مساجد بیش از چیزی است که توقع داشتیم یا درصد زیادی از مسیر جلسات خانگی علاقه‌مند شدند که می‌تواند در سیاست گذاری‌های ما اثر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان به برنامه‌های قرآنی از جمله تجمع استادیوم آزادی و برنامه محفل اشاره کرد و گفت:‌ برای روز قدس، قرآنی‌ها باید یک فراخوان خوب بدهند و پرچمدار این روز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha