شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حال و هوای بخش حوزوی در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ مسئول غرفه معاونت پژوهش حوزه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، فعالیت های این غرفه را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح های پژوهشی دانش‌های حوزوی در اولویت برنامه های معاونت پژوهش قرار دارد.

آقای یادگار عباس پور، مسئول غرفه معاونت پژوهش حوزه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص فعالیت غرفه معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در این نمایشگاه گفت: این معاونت با آثاری از دبیرخانه حمایت از اولویت‌های پژوهشی حوزه و نظام اسلامی و مدیریت مطالعات و برنامه‌ریزی پژوهشی و دبیرخانه همایش کتاب سال در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده است.

وی افزود: تاکنون به دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزه و نظام اسلامی تعداد ۴۲۸۹ اثر ارسال شده است که شامل ۸۴۱ عنوان کتاب، ۱۰۱۸ طرح پژوهشی و ۲۴۳۰ پایان نامه است که در فرایند ارزیابی آثار واصله ۵۰۴ اثر مورد تایید شورای علمی دبیرخانه قرار گرفت که تاکنون ۱۰۵ اثر چاپ شده و ۶۷ مورد نیز در حال چاپ است.

مسئول غرفه معاونت پژوهش حوزه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این که شناسایی اولویت‌های پژوهشی در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری تحقیقات پژوهشی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد، گفت: معاونت پژوهش با عنایت به جایگاه و اهمیت این مسئله اجرای طرح های پژوهشی دانش‌های حوزوی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که در این راستا ۱۰ اثر منتشر کرده و اولویت های پژوهشی تفسیر و علوم قرآن نیز جزء آثار منتشر شده است.

وی بیان داشت: دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ۲۵ دوره این همایش را در۲۰ گروه علمی برگزار نموده است که یکی از این گروه‌های علمی گروه تفسیر و علوم قرآن است.

عباس پور ادامه داد: این دبیرخانه آثار برگزیده گروه تفسیر و علوم قرآن را در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

شایان ذکر است، فراخوان بیست و ششمین همایش کتاب سال ویژه کتاب‌های چاپ اول حوزویان در ۱۴۰۲ و پایان‌نامه‌های سطح ۴ یا دکتری دفاع‌شده در سال ۱۴۰۲ نیز اعلام شده است.

ثبت‌نام اینترنتی در نشانی https://ketabehowzeh.ismc.ir/ صورت می‌گیرد و شماره‌های ۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳؛ ۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴ و ۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵ پل ارتباطی با متقاضیان است.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به دبیرخانه بیست و ششمین همایش کتاب سال در شهر مقدس قم مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha