دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم رجب زاده

حوزه/ اگر کتاب کتاب "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه" که تازه به چاپ رسیده است به خوبی به مردم کشور خودمان و خارج از کشور معرفی شود بسیار قابل استفاده و کاربردی خواهد بود چرا که روش بکار رفته در این کتاب کاملا نو است.

خانم زهرا رجب زاده استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر صحیفه سجادیه با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سخنانی اظهار داشت: انگیزه ما از تالیف کتاب "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه" این بود که بعد از سالها تحقیق و پژوهش پیرامون کتاب شریف صحیفه سجادیه متوجه شدیم هر محقق، پژوهشگر و مبلغ علاقه مند به صحیفه برای بهره مندی بیشتر نیازمند ابزار کاریست که دسترسی به این معارف را برای او آسان کند.

بیشتر ببینید:

فیلم | توضیحات خانم رجب زاده درباره کتاب "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه"

وی افزود: یکی از ابزارهای لازم برای بهره برداری از محتوا و معارف صحیفه سجادیه آن ماخذی است که اولا به صورت جامعه و با کمترین نواقص و معایب و با حداقل اعمال نظر شخصی و سلیقه مولف و نیز از طریق ارتباط معنوی کلمات در صحیفه امکان دستیابی به هر موضوعی را بتواند به راحتی و آسانی داشته باشد.

خانم رجب زاده خاطرنشان کرد: اهمیت بازتولید چنین ابزارهای پژوهشی و تحقیقاتی و به موضوع بندی صحیفه سجادیه در گذر تاریخ احساس شد و باعث تالیف چنین اثری شد؛ این کتاب موفق شده تا طرح و سبک جدید را مبتنی بر اصول موضوع بندی پژوهشی ترسیم نماید.

این محقق و پژوهشگر صحیفه سجادیه با اشاره به وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در دنیا که اکثرا هم به زبان عربی تکلم می کنند، گفت: سعی شد که این کتاب به زبان اصلی تالیف شود چرا که اگر کتاب به زبان اصلی نبود ما از مشکلات و عیوب ترجمه در امان نمی ماندیم و معانی کلمات نیز تنزل پیدا می کرد.

وی بر اهمیت تدوین فرهنگ نامه صحیفه سجادیه به زبان مبداء اشاره کرد و ابراز داشت: این کتاب که در راستای برطرف سازی نواقص پیشین، موفق به ترسیم پژوهشنامه ای با حداقل نواقص است، محققان می‌توانند با این کتاب به راحتی به موضوعات متنوع صحیفه سجادیه دست یابند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر این کتاب که تازه به چاپ رسیده است به خوبی به مردم کشور خودمان و خارج از کشور معرفی شود بسیار قابل استفاده و کاربردی خواهد بود چرا که روش بکار رفته در این کتاب کاملا نو است.

وی در پایان سخنان خود در تشریح فایده و برکات تالیف این گونه آثار در آشنایی محققین و عموم مردم با کتب دینی، گفت: در درجه اول باید ضرورت آشنایی و فهم کتبی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای مردم روشن شود و پس از این امر، نحوه استفاده از این کتب و ابزار دسترسی آسان و راحت به موضوعات مختلف آن در اختیار مردم قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha