دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب

با چشم باز(دوازدهم فروردین) به قلم سعید زاهدی از معدود آثاری است که راجع به یوم الله ۱۲ فروردین و به همت انتشارات مؤسسه ایران به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این کتاب گروه‌هایی که برای تثبیت ایدئولوژی خود به عنوان نظریه حاکم کوشیده اند، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از سویی، تلاش یاران حضرت امام(ره) برای تهیه قانون اساسی و اینکه چگونه توانستند نظر مردم را برای تایید حکومت جمهوری اسلامی جلب نمایند روایت شده است.

همچنین در این اثر چهره‌هایی که در انقلاب ۵۷ با هم متحد بودند و پس از آن بر سر مبانی حکومت با یکدیگر به اختلاف خوردند به شکل کامل معرفی گردیده‌اند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم؛

"مردم قم اول صبح از خانه‌هایشان بیرون زده بودند. حدود ساعت ۹ صبح در بسیاری معابر شهر راه رفتن سخت شده بود. در برخی شعبه‌ها صف رأی دهندگان به دو تا سه کیلومتر می‌رسید. بسیاری از علما و مراجع تقلید در قم رأی دادند. آیت الله شریعتمداری ساعت ۸ صبح رأیش را به صندوق شماره ی ۱۱۲ انداخت که در دارالتبلیغ خودش بود. ده‌ها خبرنگار داخلی و خارجی این صحنه را گزارش کردند. آیت الله گفت: «به رغم مخالفتم با شیوه رأی گیری به جمهوری اسلامی رأی دادم.» یکی از روحانی‌ها در همین مؤسسه به خبرنگاران گفت: «در قم حوزه‌های آقایان و خانم‌ها را جدا کرده‌اند تا در این جمعیت زنان آسیب نبینند.» آیت الله گلپایگانی حدود ساعت ۰۹:۰۵ در مسجدی نزدیک خانه‌شان رأی دادند و به خبرنگاران گفتند: «با این رأی از زیر ستم بیگانه‌ها بیرون می‌آییم.» آیت الله مرعشی هم حدود ساعت ۹:۲۵ رأی دادند."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha