سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب

نویسنده در این کتاب به بررسی نسبت جامعه امروزی با معنویت علوی و نیازها و بایسته های مربوطه در این خصوص پرداخته و اثری پرمحتوا برای مخاطبان عام و خاص ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین(ع) نیاز است که نگاه دقیق تر و عمیق تر به ابعاد مختلف سیره و زندگانی نورانی حضرت داشته باشیم و قطعاً یکی از این ابعاد ناظر به مباحث معنوی است.

در همین راستا سال ۱۳۹۹ به همت حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری، عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب "معنویت علوی و دنیای امروز" منتشر شد که در واقع گردآوری مقالاتی است که چند سال پیش در همایش "امام علی(ع)، الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز"ارائه شده بود.

واقعیت آن است که معنویت به عنوان گمشده دنیای کنونی توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

بر این اساس باید تأکید کرد که کاویدن معنویت و تبیین جایگاه آن در سیره حضرات معصومین(ع) به خصوص مولی الموحدین(ع) و ارائه الگوی مناسب به جامعه امروز می‌تواند انسان تشنه امروز را سیراب کند. این مهم در اندیشه و سیره امام علی(ع) از جایگاه ممتازی برخوردار است.

در این کتاب که به همت انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده، مخاطبان با مباحث مهمی در رابطه با معنویت با محوریت کلام و سیره حضرت علی بن ابیطالب(ع) آشنا می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha