چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

حوزه/ امامی گفت: در طول تاریخ بازار، تولید و حیات اقتصادی جامعه ما با حیات فرهنگی عجین بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در مراسم رونمایی از اعلام تصویب هفت روز محصول در تقویم رسمی کشور در اتاق کنفرانس ستاد مرکزی تشریفات مصلی امام خمینی (ره) گفت: در طول تاریخ بازار، تولید و حیات اقتصادی جامعه ما با حیات فرهنگی عجین بوده است. شاید نگاه لیبرالی بوده که این فاصله را انداخت. به طور کلی، اگر تولید، فرهنگ تولید و فرهنگ مصرف بخواهد مدیریت شود، باید تغییراتی در آن رخ دهد.

امامی ادامه داد: الحمدالله برای حمایت از تولید و امنیت غذایی، محصولات باغی و راهبردی در کشور مورد توجه قرار گرفت. از آنجایی که امسال با شعار حمایت از «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، برای اولین‌بار برای حمایت از محصولات کشاورزی ابلاغیه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود. البته ابلاغیه متعلق به دی ماه است، ولی امروز به مناسبت روز طبیعت بهانه خوبی برای تبیین تعامل جدی بین نظام فرهنگی کشور با تولیدات و محصولات باغی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در کل، امنیت غذایی، صادرات و نشاط اجتماعی به بسیاری از محصولات خودمان گره خورده است. در این دوره هفت محصول که شامل گندم و نان در روز ۳۱ فروردین، گل محمدی و گلاب در روز ۲۰ اردیبهشت، عسل ۳۱ مرداد، خرما ۲۵ شهریور، زعفران ۵ آبان، انار ۷ آبان و زیتون ۴ آذر مورد اولویت قرار گرفت.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از یکم تا چهاردهم فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha