چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امیرعباس اکبری معاون پژوهش حوزه علمیه تهران

حوزه/ باید کاری کنیم که تولیدات حوزوی در بخش قرآن و سایر بخش ها به مصرف نیز برسد و نمایشگاه قرآن یکی از رسالت هایی که برعهده دارد معرفی این گونه آثار می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام امیرعباس اکبری معاون پژوهش حوزه علمیه تهران در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از چیزهایی که با آن مواجه هستیم این است که ما در حوزه منبع عظیمی از اطلاعات و مباحث قرآنی داریم که به خوبی منتشر نشده و به اطلاع عموم مردم و علاقه مندان نرسیده است.

وی افزود: امروزه نرم افزارهای زیادی در موضوعات مختلف دینی و معرفتی تولید می کنیم و مدام در پی ارتقاء آنها نیز هستیم اما بسیاری از این تولیدات در مرحله انتشار و در دسترس قرار گرفتن مخاطبین می ماند و حتی صاحب نظران نیز از وجود این آثار بی اطلاع هستند.

حجت الاسلام امیرعباس اکبری تاکید کرد: باید کاری کنیم که تولیدات حوزوی در بخش قرآن و سایر بخش ها به مصرف نیز برسد و نمایشگاه قرآن یکی از رسالت هایی که برعهده دارد معرفی این گونه آثار می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه تهران گفت: یکی از ضرورت های حوزه که از دو منبع قرآن و عترت استفاده می کند این است که راه حل تمام معضلات اجتماعی را از این دو منبع پیگیری کند و از دل قرآن و روایات به مسائل و مشکلات جامعه پاسخ داده شود؛ ضروری است که پایان نامه ها و رساله های علمی به این سو گرایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: یکی از کارهای جدیدی که شروع شده است ترویج نوع خاصی از تدبر در قرآن موسوم به تدبر" کل نگر" است، تدبر موضوعی و آیه ای در قرآن کریم شده است اما باید دانست که هر سوره قرآن یک بسته جامع هدایت است و ما باید اغراض و اهداف آن سوره ها را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha