چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
استاندار ایلام

حوزه/ استاندار ایلام تصریح کرد: آنچه مسلم است این که جهش تولید با خروج از حالت عادی و البته تقویت مشارکت های مردمی به دست می آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام‌نیا طی سخنانی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام با تأکید بر این نکته که تحقق شعار سال در ارزیابی عملکرد مدیران، یک شاخص مهم و اثرگذار است، گفت: به واسطه اهمیت شعار سال، نخستین جلسه رسمی سال جدید با همین شعار سال شروع شد که امیدواریم در پایان سال خروجی مناسب و مثبتی داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا کمیته‌ای برای تحقق شعار سال ایجاد و ذیل کارگروه اقتصادی با حضور نیروهای مرتبط از اصحاب صاحب‌نظر دانشگاهی، نخبگان و سایر افراد توان‌مند باید تشکیل شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: تفاوت جهش تولید با تولید به صورت مستمر، در تولید چند برابری و خروج از حالت عادی است و جهش باید در راستای مشارکت‌های مردمی و صاحب‌نظران به صورت دوسویه صورت گیرد.

وی بیان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مردم بتوانند با حذف انحصار وارد کسب و کار و تولید شوند و در این حوزه، صدور مجوزهای کسب و کار، تسهیل‌گری و بوروکراسی‌های اداری حذف شود.

وی افزود: تلاش دستگاه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش بهره‌وری باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد، ضمن آن که استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و تولید دانش‌بنیان برای تولید باید مدنظر باشد و پارک علم و فناوری در این زمینه تلاش کند.

استاندار ایلام به حذف بوروکراسی اداری، آموزش و افزایش مهارت نیروهای انسانی ماهر و فعال شدن کارگروه مهارت و مردمی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط دستگاه‌ها و اولویت خرید از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و افزود: توسعه تعاونی‌های مردم‌محور در اقتصاد، توسعه بنگاه‌های کوچک و زودبازده علاوه بر بنگاه‌های بزرگ باید افزایش یابند.

وی همچنین گفت: تاکید بر برون‌سپاری و تقویت نظارت توسط دستگاه‌های دولتی و برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید، صادرات و چرخه خرید محصولات داخلی، جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق و افزایش مشارکت مردم در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، باید مدنظر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha