شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گریزی به وضعیت سواحل و عدم رعایت حدود دین در ماه مبارک رمضان زد و گفت: هم مردم و هم مسئولان بایستی با ورود جدی مانع هنجارشکنی شوند و اجازه ندهند عده ای حدود دین را زیر پا بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: امام علی (علیه السلام) پرورش یافته مکتب نبی مکرم اسلام و شخصیتی بین المللی است که محبوب و مقبول همه ادیان و مذاهب است.

وی افزود: در عظمت مولای دو عالم همین بس که دوست و دشمن مدح او گفته اند.

خطیب جمعه کنگان بیان داشت: امیرالمومنین شیوه حکومت داری را به همه زمامداران عالم یاد داد و سفارشات او و شیوه و سیره زندگانی او بویژه در حوزه گره گشایی از کار مردم، رسیدگی به فقرا و ایتام و ساده زیستی درسی برای همگان است.

حجت الاسلام محمودی به شب قدر و فضیلت لیالی قدر در آیینه آیات و روایات اشاره و با بیان اینکه عمل در شب قدر ارزشی مضاعف و شب قدر شب بخشیده شدن و تطهیر ذنوب در دریای غفران الهی است، گفت: شب قدر فرصتی برای بازگشت بسوی خدا، توبه و انابه و پیمودن طریق راستی است.

خطیب جمعه کنگان افزود: شب قدر شب قرآن صامت و قرآن ناطق است و همه باید به قرآن کریم توجه و عمل و هم با امام زمان ارواحنافداه که قرآن ناطق است انس پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز ۱۹ رمضان به نام روز نهج البلاغه و با بیان این مطلب که بزرگان دیگر مذاهب و نیز شخصیت های برجسته ادیان دیگر مکرر نهج البلاغه را مطالعه و درباره آن شرح های متعدد نوشتند، افزود: روز نهج البلاغه فرصتی برای بازگشت و رجوع و مطالعه نهج البلاغه است.

امام جمعه کنگان بیان کرد: پیشنهاد می شود مؤسسات و مراکز و خانه های قرآنی بخشی از کار خود را به حوزه نهج البلاغه اختصاص دهند.

حجت الاسلام محمودی گریزی به وضعیت سواحل و عدم رعایت حدود دین در ماه مبارک رمضان زد و گفت: هم مردم و هم مسئولان بایستی با ورود جدی مانع هنجارشکنی شوند و اجازه ندهند عده ای حدود دین را زیر پا بگذارند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین و عنوان این مهم که تشکیل حکومت اسلامی آمال انبیاء و اولیای الهی بوده، گفت: جمهوریت به نظام مقبولیت و اسلامیت به نظام مشروعیت می بخشد.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی و نیز از طرفی لزوم توجه به مبانی اصیل جمهوری اسلامی افزود: همه بایستی تلاش کنند که مبانی و قوانین کشور در مرحله عمل عینیت بخشیده شود.

حجت الاسلام محمودی در بخش پایانی به شعار سال و مسئله جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و با عنوان این مسئله که هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی تواند اقتصاد کشور را حل کند، گفت: دولت و مجلس با عدم ارائه قوانین سخت و دست و پاگیر در مسیر سرمایه گذاران، زمینه و بستر را برای مشارکت بهتر و بیشتر مردم در نهضت جهش تولید را فراهم نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha