شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل گفت: با سرگرفتن قرآن در شب قدر به دنیا نشان می‌دهیم راه نجات بشریت این کتاب آسمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل در مصلای این شهر، ضمن گرامیداشت هفته اکرام و ایتام، اظهار داشت: از افتخارات امام علی(ع) رسیدگی به محرومین بود.

امام جمعه آران و بیدگل، بر لزوم پیشقدم شدن در کمک به ایتام و محرومین در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: کمکی که قرار است برای ایتام انجام شود، چه بهتر که در ماه مبارک رمضان به خاطر ثواب فراونی که دارد، انجام شود.

حجت الاسلام سلیمانی، اظهار کرد: اگر ۸۰۰ واحد صنعتی این شهرستان افراد یتیم را تحت پوشش قرار دهند، دیگر ایتام بی‌سرپرستی را در شهرستان نخواهیم داشت.

امام جمعه آران و بیدگل، به اعمال شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: گرچه شب قدر مخفی است، ولی بهترین عبادات در شب‌های قدر توبه از گناهان و پاک کردن دلها است.

حجت الاسلام سلیمانی، جهاد را راز مخفی بودن شب‌های قدر دانست و یادآور شد: برای درک شب قدر در هر سه شب با کمک به نیازمندان کارهای خیر انجام دهیم.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه حکمت قرآن سرگرفتن در شب‌های قدر را به بچه هایمان یاد بدهیم، خاطرنشان کرد:سرگرفتن قرآن در شب‌های قدر به این معنا است که ای جهانیان برای نجات خود بیایند زیر چتر قرآن قرار بگیرید که قطعا اثر بخش خواهد بود.

حجت الاسلام سلیمانی حاکمیت قرآن را از دیگر دلایل قرآن سر گرفتن در شب قدر دانست و ابراز کرد: با سرگرفتن قرآن در شب قدر به دنیا نشان می‌دهیم راه نجات بشریت این کتاب آسمانی است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه امام صادق (ع) در حالت بیماری در این ایام در مسجد اعتکاف می‌کردند، تصریح کرد: با الگو برداری از پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) با برنامه ریزی به فرزندانمان انس با قرآن را یادبدهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha