چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
پویش «اگر قرآن نباشد، چه خواهد شد؟» در نمایشگاه قرآن

حوزه/ غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی از ۱۱ فروردین در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مستقر شده و طی چهار روز با برگزاری برنامه‌های مختلف از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی از ۱۱ فروردین در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مستقر شده و طی چهار روز با برگزاری برنامه‌های مختلف از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.
علی ساعتچی، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از جمله برنامه‌های مهم در غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه، مسابقه «ضرب‌المثل‌های قرآنی» است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به قید قرعه متبرکاتی از عتبات عالیات از جمله سنگ حرم، فرش و عطر حرم، بعد از اتمام کار نمایشگاه اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: طی دو روز پایانی نمایشگاه یعنی روز گذشته و امروز شاهد حضور پرچم حرم مطهر امام حسین(ع) نیز در این غرفه هستیم که علاوه بر تیمم و تبرک جستن از آن می‌تواند جلوه باشکوه‌تری به فعالیت‌های جاری در این غرفه ببخشد، ضمن آن که امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین و همزمان با آخرین روز برپایی نمایشگاه قرآن پویشی با محوریت سوره مبارکه «طارق» با همکاری مدرسه قرآن دانشگاه تهران برگزار خواهد شد که طی آن از بازدیدکنندگان درخواست می‌کنیم تا با حضور در این پویش به ما در مورد ستاره زندگی‌شان و کسی که به او در زندگی افتخار می‌کنند، البته با استناد به این سوره مبارکه توضیح دهند.
ساعتچی تصریح کرد: از جمله دیگر فعالیت‌هایی که در طول برپایی چهار روزه غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی در نمایشگاه قرآن شاهد آن بودیم، برگزاری پویش روایتگری سوره «مریم» با عنوان «روایت آن‌ها» است که آن‌ها، منظور ضمیر سوم شخص جمع نیست، بلکه پرداختن به آن و لحظاتی است که هر یک از ما در زندگی با سختی و مشکلاتی مواجه شدیم، اما به لطف خدا، قرآن و اهل بیت(ع) توانستیم آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم و لذا از بازدیدکنندگان درخواست می‌کنیم که این لحظات را در قالب نوشتار برای ما شرح دهند.
وی در ادامه گفت: پویش دیگر «اگر قرآن نباشد، چه خواهد شد؟» نام دارد که از مجموع واگویه‌های افراد شرکت‌کننده در این پویش، که نظرات خود را با این محور که زندگی بدون قرآن و هدایتگری آن چه وضعیتی پیدا می‌کند؟ فیلم کوتاهی ساخته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha