چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / بازدید وزیر کشور از بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نمایشگاه قرآن گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارای ۱۰ بخش اصلی بود که در آنها فعالیت‌ها و طرح‌ها و آثار مکتوب ارائه شده بود.

حجت الاسلام قربانی مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حضور مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای حوزوی در این نمایشگاه را مناسب‌تر از قبل ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیش از اجرای غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سی و یکمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم، جلسات برنامه ‌ریزی و طراحی با حضور همه مراکز و معاونت‌های مرکز مدیریت برگزار شد تا این امر مبارک با همکاری و کار جمعی به سرانجام رسد که الحمدلله نسبت به سال‌های گذشته از جامعیت و نظم بیشتری برخوردار بود.

وی افزود: به حول و قوه الهی در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارای ۱۰ بخش اصلی بود که در آنها فعالیت‌ها و طرح‌ها و آثار مکتوب ارائه شده بود و این بخش‌ ها عبارتند از:

۱. برنامه ‌ریزی راهبردی، در این بخش برخی از اسناد بالادستی حوزه‌های علمیه در قالب نظامات جامع، طرح‌های جامع و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی ارائه گردید، اسنادی همانند منشور حوزه‌های علمیه، کلیات سند آمایش حوزه‌های علمیه و کلیات برنامه‌های پنج ساله حوزه‌های علمیه.

۲. پژوهش، پژوهش‌های بنیادین و کتب و نشریات راهبردی و جدید برخی از واحدهای پژوهشی مرکز مدیریت به ویژه معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در این بخش از غرفه مرکز مدیریت ارائه شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

۳. مرکز رسانه و فضای مجازی، یکی از بخش‌های مهم و چشمگیر غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، فعالیت‌هایی بود که توسط مرکز رسانه و فضای مجازی انجام شده و در این بخش آثاری همچون هفته ‌نامه افق حوزه، ویژه‌ نامه‌های تولیدی مرکز رسانه و فضای مجازی عرضه شد.

۴. مطالعات و پاسخ‌گویی، مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه مجموع فعالیت‌های علمی و تبلیغی خود همچون سامانه پاسخ، ویژه نامه‌های دفع و رفع و نشریات دیواری پاسخ به سؤالات روز جامعه را در سی و یکمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم عرضه کرد.

۵. اعزام و هجرت، یکی از فعالیت‌های مهم و اثرگذار حوزه‌های علمیه که منشأ خدمات زیادی شده است، بخش «هجرت بلند مدت» است که دستاوردها و برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم آن در نمایشگاه عرضه شد، دستاوردهایی همچون طرح تمسّک به ثقلین، طرح پیوند آسمانی و فعالیت‌های عمرانی و ساخت مساجد و اماکن مذهبی.

۶. مدارس امین، طرح مدارس امین از دیرباز مورد توجه و استقبال متولیان و مسئولان فرهنگی و دینی بوده و همین امر موجب توسعه و گسترش آن شده و در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم آمار مدارس امین سراسر کشور به همراه شاخص‌های مهمی که مبلّغان مدارس امین در مدارس آموزش و پرورش اجرا می‌کنند، عرضه گردید.

۷. تبلیغ تخصّصی، یکی دیگر از طرح‌های ارائه شده در این دوره از نمایشگاه طرح تبلیغ تخصّصی بود که دستاوردهایی همچون تبلیغ گروهی، تبلیغ اصناف و اماکن و اقشار خاص و جامعه مبلّغان کشور را همراه با فعالیت‌های و دستاوردهای آنها به نمایش عموم گذاشته بود.

۸. هنر و تبلیغ نوین، در بخش هنر و تبلیغ نوین علاوه بر عرضه فعالیت‌های تبلیغ نوین، برخی هنرمندان حوزوی به صورت حضوری به خلق آثار هنری می‌پرداختند، آثاری همچون خوشنویسی، نقاشی و تصویرگری که علاوه بر استقبال علاقه مندان از آن، فضای غرفه مرکز مدیریت را تلطیف و هنری کرده بود، در این قسمت از غرفه مرکز مدیریت، فعالیت تبلیغ مجازی که امروزه چشمگیر و اثرگذار است نیز وجود داشت و بازدیدکنندگان می‌توانستند با آدرس صفحات مجازی تخصصی که محتواها و محصولات دینی و فرهنگی را تولید و منتشر می‌کنند، آشنا شده و آنها را دنبال کنند.

۹. آموزش، در بخشی که فعالیت‌های آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عرضه شده بود، درختواره دانشی حوزه‌های علمیه با ۱۹۲ رشته علمی و ۲۷۳ گرایش تخصصی عرضه شده بود و این قسمت نیز همانند دیگر قسمت‌ها، موجب شگفتی بازدیدکنندگان قرار گرفت.

۱۰. ادیان، فرق و مذاهب، فعالیت‌های مرتبط با ادیان، فرق و مذاهب نیز همانند دیگر فعالیت‌های مرکز مدیریت در سی و یکمین نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم ارائه شد، در این بخش کتب علمی‌ و بروشورهای تخصصی در موضوعات و رشته‌های مختلف فرق و ادیان در دسترس علاقمندان قرار داشت و بیش از ۱۰ هزار بروشور تخصصی توزیع شد.

مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به بازدید قابل توجه مسئولان و مدیران ارشد از غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: در این دور از نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم، بیش از ۱۵۰ نفر از مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی از این غرفه بازدید کردند و برخی از آنان یادداشت و نوشته‌ای به رسم یادبود برای مجریان غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به رشته تحریر در آورند، برخی از این یادداشت‌ها علاوه بر آنکه خستگی کار نمایشگاه را کم می‌کرد، جنبه تخصصی و راهبردی داشت که در آینده مورد استفاده بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سی و یکمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: در کنار غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، بخش تبلیغ مجازی مرکز مدیریت که بخشی نوپا و مورد تأکید مقام معظم رهبری است نیز قرار گرفت تا برخی از فعالیت‌های تبلیغی مبلّغان مجازی ارائه گردد و علاوه بر آن بعضی از هنرمندان حوزوی جهت خلق آثار هنری و اسلامی دعوت شدند تا ضمن بهره‌مندی بازدیدکنندگان از این برنامه، عرصه هنر حوزه نیز به همگان معرفی گردد.

وی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی غرفه مرکز مدیریت حوزه در نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم همکاری کردند، خاطرنشان کرد: حضور نمایشگاهی و گزارش فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به صورت یکجا، برکات زیادی داشت و گویای گستردگی، پویایی، روزآمدی و کارآمدی طرح‌ها و برنامه‌های این مرکز است و امیدواریم در آینده نیز شاهد درخشش و شکوفایی آثار و برکات فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه در پهنه فرهنگی و دینی جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha