چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: حوزه باید به استقبال رشته‌های جدید مورد نیاز برود و بیش از گذشته به میان رشته‌ای‌ها هم توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: امروزه تخصصی کار کردن در رشته‌های مختلف اصولا یکی از اولویت‌های عصر حاضر است که درختواره رشته‌های تحصیلی حوزه به خوبی این مهم را تامین کرده است.

وی افزود: حوزه باید به استقبال رشته‌های جدید مورد نیاز برود و بیش از گذشته به میان رشته‌ای‌ها هم توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تقدیر از فعالیت‌های بین المللی حوزه، تأکید کرد: جامعه المصطفی، جایگاه خوبی در نظام حوزوی جهان اسلام دارد و مهد نشر معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: فارغ التحصیلان جامعه المصطفی در هرکجای عالم که باشند منشاء خیر و برکات زیادی هستند، لذا نظام سلطه با این نهاد مبارک مقابله می‌کند.

وی تصریح کرد: پژوهش‌هایی که در حوزه صورت می‌گیرد و مطالعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، سال به سال فزون‌تر شده و بهتر از قبل می‌شود، بنابراین توقع می‌رود حوزه‌های علمیه در زمینه فقه و حکومت اسلامی نیز بیشتر اقدام و تلاش کند، البته خوشبختانه امروزه فقه معاصر در بخش‌های گوناگون بسیار خوب و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ابراز کرد: خوب است تا مقایسه‌ای بین دستاوردهای پژوهشی و علمی حوزه بین قبل و بعد از انقلاب صورت گیرد، بعد از انقلاب دستاوردهای خوب و تحقیقات عمیق و ریشه‌ای انجام شده که امیدواریم روز به روز نیز گسترده تر شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha