چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور

حوزه/ حجت الاسلام عادل گفت: اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه نهادینه شود، باید مسابقات سطوح عالی هم برگزار شود چون خانواده‌ها را نسبت به حفظ، ترتیل و معارف کلام وحی تشویق می‌کند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با حضور در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی این سازمان پرداخت و اظهار داشت: شاهد این هستیم که جمعیت زیادی در ابتدای کار نمایشگاه قرآن وارد سالن شده‌اند و عمدتا هم به صورت خانوادگی حضور پیدا کرده‌اند، با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن مقارن با عید نوروز بوده اما به خوبی توانسته خانواده‌ها را به خود جذب کند.

وی به مسابقات قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: براساس آمار موجود ایران اسلامی، ۶۰درصد مقام‌های قرآنی در مسابقات را از آن خود کرده و ۴۰ درصد مقام‌های قرآنی هم متعلق به دیگر کشورها است، ایران در این عرصه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه نهادینه شود، باید مسابقات سطوح عالی هم برگزار شود چون خانواده‌ها را نسبت به حفظ، ترتیل و معارف کلام وحی تشویق می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به هماهنگی انجام شده و ارزیابی‌های به عمل آمده، کشورمان در برگزاری مسابقات قرآنی به رکورد بالایی دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه مبلغین اوقاف دارای فعالیتی جهادی هستند، تصریح کرد: ۱۲ کارگروه تخصصی اعزام مبلغ در قم داریم که اقداماتی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و سیاست‌گذاری را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه به ظرفیت خوب بقاع متبرکه اشاره کرد و با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیتی ارزشمند برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: باید با همت مبلغان و فعالان قرآنی و فرهنگی در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به اینکه امروز حرم امامزادگان و بقاع متبرکه محلی برای تبیین و ترویج فرهنگ دینی و معارف قرآنی در جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در راستای رشد و تعالی دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.

حجت الاسلام عادل به تبلیغ در فضای مجازی و اهمیت این کار نیز اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی همه جانبه طلاب و مبلغان فعال در فضای مجازی، تاکنون هزاران محتوای رسانه‌ای شامل عکس، فیلم، متن و کلیپ تولید و در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده که البته حضور مبلغان در فضای مجازی در آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی اعزام مبلغ را از دیگر کارهای این سازمان عنوان کرد و با اشاره به اینکه در طول سال، در ۸ مناسبت اعزام مبلغ داریم، مطرح کرد: در اداره اعزام مبلغ این سازمان حدود ۴ هزار پرونده فعال مبلغ وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن سازمان اوقاف با هزاران دانشجو در رشته‌های مختلف در ۲۰ استان فعال است، همچنین برنامه‌های تفسیری هم در همه استان‌ها فعال شده و کارگروه تخصصی تفسیر در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف شکل گرفته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha