دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نشست

حوزه/ امام جمعه شهر یاسوج نقش مسئولین بویژه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را بعنوان متولی امر، خطیر و حساس عنوان کرد و گفت: باید در ساماندهی امامزادگان تلاش مضاعف شود و زیرساخت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی در امامزادگان فراهم شده و ساخت حرم، زائرسرا و امکانات رفاهی در آن ها تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد به همراه معاونین خود با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و آخرین گزارشات عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حوزه های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه را ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده اداره کل اوقاف و امور خیریه، در برگزاری هرچه بهتر ضیافت ماه مبارک رمضان و آغاز بهار طبیعت، اظهار داشت: امامزادگان ظرفیت ارزشمند و پایگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند که با مدیریت صحیح در شناخت کرامات این امامزادگان باعث می شوند تا مردم در مسیر معنویت و هدایت گام بردارند. این ها مثل یک مبلغ مخلص در جامعه مدام و مستمر عمل می کنند و کرامات زیادی را مردم از این ها می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، دین اسلام را خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند که مردم را از مظاهر دینی و اعتقادی سست و بی انگیزه کنند و در این زمینه هزینه های گزافی انجام دادند ولکن امامزادگان با تاثیراتی که بر روی اعتقادات مردم داشته‌اند تمام نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.

امام جمعه شهر یاسوج نقش مسئولین بویژه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را بعنوان متولی امر، خطیر و حساس عنوان کرد و گفت: باید در ساماندهی امامزادگان تلاش مضاعف شود و زیرساخت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی در امامزادگان فراهم شده و ساخت حرم، زائرسرا و امکانات رفاهی در آن ها تقویت شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در فراهم نمودن این زیرساخت ها، تبلور معماری اسلامی و هنر ایرانی اسلامی باید جذبه معماری و فرهنگی باشد تا این اماکن همواره معین این هنر به زائران و مراجعه کنندگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این دیدار تصریح کرد: در انتخاب هیئت امنای امامزادگان باید حساسیت لازم اعمال شود و از افراد جدید و مشتاق هیئات و از جوانان، فعالان و دلسوزان و عاشقان خاندان اهل بیت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان برخی اماکن در استان به خصوص امامزاده عبدالله در مرکز شهر یاسوج را مورد توجه عموم دانست و بیان داشت: امامزاده عبدالله(ع) در مرکز شهر یاسوج و در نقطه شروع مکان گردشگری آبشار یاسوج که از زائران زیادی برخوردار است و بانی عمده مراسمات ملی و مذهبی می باشد که از مظلومیت خاصی برخوردار است و انتظار می رود پیگیری مسئولان استانی در رفع مشکلات زیرساخت های این بقعه متبرکه صورت پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha