سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مریم فتحی

حوزه/ دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با حجاب گفت: باید مراقب بود سخنان صریح و واضح رهبر انقلاب تفسیر به رای و تحریف نشود و در کنار آن به مسئولیت و نقش افراد مختلف به ویژه زنان باید توجه کرد؛ زیرا عاملیت زن در حل این چالش تحمیلی حائز اهمیت است.

مریم فتحی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: چالش تحمیلی حجاب عبارتی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با مسئولین به کار بردند که این نشان از آن دارد که میان مردم ایران دوگانگی و دو قطبی معنایی ندارد و همه مردم همراه هستند و با وجود تفاوت‌های سلیقه و شکل‌های مختلف که دارند با پوشش های مختلف بومی و محلی برای تحقق اهداف بزرگ قدم برمی‌دارند اما دشمن برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارد حجاب را در میان ایرانیان مسئله کند و چالش‌هایی از این امر به مردم تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بودن حجاب، برنامه‌ای است برای رسیدن به هدفی بالاتر یعنی بازگشت زن ایرانی به گذشته و قبل از انقلاب است، بیان کرد: مسئله حجاب ذوابعاد است و باید از ابعاد مختلفی چون بعد قانونی و شرعی بررسی شود و نظرات این بررسی ها بیان شود تا لازمه توجه و رعایت حجاب از منظرهای مختلف بیان گردد و همه نسبت به آن التزام داشته باشند.

دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه اظهار کرد: مسئولیت اقدام در حوزه عفاف و حجاب بر عهده بسیاری از نهادها است و همه نهادها باید به وظایف خود اقدام کنند اما آنچه در این بیانات چند دقیقه‌ای چند بار تکرار شد توجه به نقش و عاملیت زنان است؛ یعنی قوانین و اقدامات مسئولین باید به گونه‌ای باشد که در کنار انجام وظیفه خود پشتیبان بانوان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی چالش حجاب توجه به نقش زنان در حل این مسئله است که به نظر می‌رسد نسبت به آن غفلت شده است، گفت: این برای چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب در حل مسائل به ویژه مسائل زنان به حضور زنان و تاثیر اقدامات زنان تاکید می‌کنند و راه حل را نقش آفرینی خود زنان بیان می‌کنند که باید به آن توجه کرد.

کنشگر حوزه حجاب و رسانه اضافه کرد: لازمه نقش آفرینی موثر پشتیبانی قوانین و مسئولین همچنین دقت در گفتار و رفتار است تا این کنش‌گری در پازل دشمن معنا پیدا نکند و کمک کننده مواضع دشمن نباشد.

وی یادآور شد: آنچه کاملا مشهود است توجه به عاملیت زنان چه زنان تصمیم ساز و تصمیم گیر و چه زنان سهل انگار در حوزه حجاب است که در این بیانات نسبت به هر کدام وظیفه‌ای بیان شده است.

فتحی اصل با بیان اینکه وظیفه مسئولین توجه به وظایف مسئولیتی خود و پشتیبانی از زنان است، گفت: از جمله وظایف زنان مقید و محجبه، کنش‌گری موثر و فعالانه در این حوزه و آگاه سازی بانوان نسبت به نقشه‌های دشمن است همچنین وظیفه زنان دیگر چه مقید به احکام دین و چه غیرمقید رعایت شرع و قانون حجاب است.

وی تاکید کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در کنار بیان مسئولیت افراد مختلف به برخی شبهات هم پاسخ دادند مانند اینکه به نظر می‌رسد استفاده از زنان کم حجاب یا بی حجاب غیر مقید در سریال و فیلم‌ها هم نیاز به بررسی و شفاف سازی دارد.

دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب به حضور و کنشگری موثر زنان قابل توجه است و با بررسی چالش‌هایی که غالبا در رسانه‌ها مطرح می‌شود این امر مشهود است که اگر فعالیت در این حوزه به دست زنان باشد چه در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری چه در عرصه کنش‌گری به نتایج بهتری خواهیم رسید .

وی عنوان کرد: باید مراقب بود این سخنان صریح و واضح رهبر انقلاب تفسیر به رای و تحریف نشود و در کنار آن به مسئولیت و نقش افراد مختلف به ویژه زنان باید توجه کرد؛ زیرا عاملیت زن در حل این چالش تحمیلی حائز اهمیت است.

کنشگر حوزه حجاب و رسانه اظهار کرد: خوشبختانه در دوره جدید فعالیت ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با عنایت و حمایت آیت‌الله اعرافی عرصه برای کنشگری بانوان فراهم شده و اکثریت اعضا این ستاد را بانوان تشکیل می‌دهند. جامعه الزهرا (س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حضور موثری و فعالی در ستاد دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha