سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز همه جهانیان علیه رژیم صهیونیستی قیام خواهند کرد؛ بیش از ۳۲ هزار نفر در این ۶ ماه نسل‌کشی در غزه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار داشت: روز قدس یکی از یادواره‌های امام رحمت الله است، ایشان با صراحت از محو اسرائیل و رژیم صهیونیست‌ها حرف می‌زدند.

وی افزود: اعلام روز قدس از سوی حضرت امام(ره) و اهتمام استمرار آن توسط مقام معظم رهبری در منطقه، اجزای اصلی و موثر و ساز و کار نابودی صهیونیست‌ها را در برداشته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ۶ ماه از طوفان الاقصی گذشته و صهیونیست در این ۶ ماه از هیچ جنایتی نگذشته‌ و مدام کودک و زن می‌کشند، ولی همواره در بن بست‌گیر کرده‌اند و قدرت تصمیم‌گیری صحیح را از دست داده‌ و هر نوع تصمیم نتیجه‌ای جز افزایش شکست برایشان در بر نخواهد داشت.

وی با اشاره براینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی با انتخاب روز قدس در آخرین جمعه‌ ماه رمضان حکمت‌های زیادی از این روز را معنا بخشیده است، بیان کرد: مرور مظلومیت فلسطین، پرتاب تیر به قلب اسرائیل و از بین بردن افکار فراموشی موضوع فلسطین در جهان و همچنین روز قدس، آغاز امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای کشور است که جزو این حکمت‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: زندانیان گیر افتاده در دست صهیونیست‌ها به صراحت گفته‌اند که ما با شعار علیه اسرائیل شما انگیزه می‌گیریم و حمایت می‌شویم.

وی ابراز کرد: تبریز امروز حماسه‌ای دیگر آفرید و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشت.

وی تأکید کرد: جنگ حماسه‌ساز غزه اوج قساوت صهیونیست‌هاست که دشمن در حال مرگ مدام خود را به این طرف و آن طرف می‌زند و مرعوب اراده فلسطین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی متذکر شد: راهپیمایی روز قدس حمایت بی‌بدیل از فلسطین و ضعف صهیونیست‌هاست.

وی با اشاره به مقام عظمای ولایت، گفت: امروز همه جهانیان علیه رژیم صهیونیستی قیام خواهند کرد، بیش از ۳۲ هزار نفر در این ۶ ماه نسل‌کشی در غزه شده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آفرین بر مردم ایران و تبریز که غیرت دینی را برای جهانیان سر دادید.

وی متذکر شد: مردم آذربایجان همیشه وفاداری خود به انقلاب را نشان داده‌اند حتی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مسکو و دمشق دو لبه یک اتفاق جهانی هستند، زیرا ۱۰ روز پس از ترور در یکی از تالارهای مسکو، جهان با حمله مستقیم صهیونیست‌ها با سفارت ایران در دمشق روبرو شد.

وی اضافه کرد: اینکه چطور صهیون‌ها در مواجهه با ایران به صورت علنی وارد شده و مکان دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند و به صورت واضح قوانین حقوق بین المللی را زیر پا بگذارند، تا حدودی زیادی واضح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: روز قدس حال و هوای متفاوتی دارد، زیرا طوفان الاحرار در جمعه تحت تاثیر طوفان الاقصی است، طوفانی که معادلات جهانی را بر هم ریخته، تبعا حضور امسال مردم ایران و جهان تاثیرات بسیاری خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه حیف است از شهید آوینی یاد نکنیم، ابراز کرد: بیست فروردین روز شهادت این مرد و روز هنر اسلامی نامیده شده است، در کنار فضیلت، اخلاص، تعهد ایمانی، قلم زیبا باید بصیرت و زمان شناسی شهید آوینی را نیز جزو برجستگی‌ها و حکمت‌های او دانست.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای آگاه بودن انسان باید زمان خود را بشناسد، کسی که زمان خود را بشناسد آمال اشتباهات قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: ما هنرمندان عزیزی در استان داشتیم که تولید نمایش‌های فاخر با موضوعات تاریخی داشتند و واکنش به هنگامی در موضوع غزه داشتند، از آنها می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم آپاراتچی، دیدار شاعران استانی با رهبر معظم انقلاب در نیمه ماه مبارک رمضان، رونمایی از پوستر روز قدس اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، به ایام سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: اخلاص او را شهید صیادی کرد، نماز اول وقت او، روضه اول ماه منزل‌اش هنوز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، به بیانات اخیر رهبری و تاکیدات ایشان به میدان‌داری اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: پر واضح است مردم میدان دارند، از این‌رو دستگاه‌های متولی باید میدان این نقش‌آفرینی را فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: برای فعلیت دادن به این توان بزرگ دولت باید درک درست داشته باشد و بدانند اگر مردم وارد عرصه تولید شوند، همه نفع می‌برند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: متاسفانه دشمن به هر مناسبت و بهانه‌ای می‌خواهد در کشور دو قطبی داشته باشد، همانند مناسبت شهادت امیرالمومنین(ع) و شب‌های قدر و روز طبیعت یکی شده بود.

وی ادامه داد: ما مخالف طبیعت نیستیم، ولی گفتیم حرمت رمضان نگه داشته شود از این موضوع دشمن به دنبال سواستفاده بود ولی آنچه اتفاق افتاد مردم در استان بی‌اعتنا به این جوسازی، حرمت روز شهادت را حفظ کردند و در خود تبریز مردم اجتماعات عزاداری برگزار کردند.

وی بیان کرد: مردم افطاری خود را در طبیعت برپا کردند که آدم لذت می‌برد و به این مردم افتخار می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در موضوع چالش تحلیلی حجاب اشاره کرد و یادآور شد: آنچه مهم است رعایت حجاب ضرورت دارد و یک نگاه دیگر نیز نگاه قانونی است که رعایت آن همان رعایت قانون است.

وی ادامه داد: اینکه امروز بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها را مشاهده می‌کنید، مساله سازی بیگانگان است و حتی برخی‌ها استخدام شدند تا بدحجابی کنند و وضعیت کشور را به زمان قبل انقلاب در بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: مردم باید خودشان هماهنگ شوند و جلوی ولنگاری را بگیرند، البته در تبریز به آن معنا که در شهرهای دیگر است مواردی این چنینی نداریم ولی برخی میهمانان عید رعایت نمی‌کردند یا کم رعایت می‌کردند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha