چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
غفا

حوزه / امام جمعه قمصر روز قدس را تیری به قلب توطئه گران غرب دانست و گفت: روز جهانی قدس حرکتی برای خنثی کردن توطئه خباثت‌آمیز استکبار، صهیونیسم، طرفداران و همکارانشان در فراموشی فلسطین است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه های این هفته قمصر در مصلای این شهر، ماه رمضان را بهترین فرصت برای عبادت و معنویت دانست و افزود: ماه رمضان، بهترین زمان برای صفا گرفتن روح انسان است، هر چقدر روح انسان به خدا نزدیک‌تر شود مهربانی آن بیشتر می شود.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه در ماه رمضان به نسبت سایر ماه ها رابطه و عاطفه مومنین نسبت هم بیشتر و بهتر می شود، گفت: اگر می بینیم در این ماه بیشتر از ماه های دیگر صلح بین انسانها اتفاق می افتد، کدورتها کمتر می شود. این یک طرف ماجرای این ماه است، طرف دیگر تمرین استقامت و ایستادگی در برابر هوای نفس و تقویت اراده هاست.

حجت الاسلام کتابچی به پیمان ننگین کمپ‌دیوید پنج ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی مصر اشاره کرد و گفت: مصر در دنیای عرب یک کشور بی‌نظیر و قدرتمند شناخته می‌شد.

امام جمعه قمصر تصریح کرد: اولین کشوری که با همه‌ توان به کمک فلسطین رفت و در دنیای اسلام ملجأ فلسطینیان شناخته شد مصر بود ولی به مرور زمان به بزرگ‌ترین دشمن فلسطین و بزرگترین حامی صهیونیست‌ها تبدیل شد.

حجت الاسلام کتابچی از رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه و حافظ منافع صهیونیست‌ها در غرب آسیا نام برد و گفت: مملکتی که بوسیله رژیم شاه بدون توجه به خواست ملتش که بزرگترین حامی تشکیل رژیم صهیونیستی بوده تبدیل به محور مقاومت شد و طوفان انقلاب اسلامی، آنچه را که غربی‌ها در کمپ دیوید و قبل از آن کاشته بودند بر باد داد.

وی به نام گذاری روز جهانی قدس حدود یک‌سال بعد از تصویب قانون اساسی توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد وابرازداشت : حکمت این اقدام امام رحمه‌الله‌علیه در چند محور قابل تحلیل است.

امام جمعه قمصر روز قدس را تیری به قلب توطئه گران غرب دانست و افزود: روز جهانی قدس حرکتی برای خنثی کردن توطئه خباثت‌آمیزاستکبار، صهیونیسم ،طرفداران و همکارانشان در فراموشی فلسطین می باشد.

حجت الاسلام کتابچی روز قدس را پشتوانه‌ امنیت کشورمان دانست و افزود: هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب‌اش کمک می‌کند.

امام جمعه قمصر راهپیمایی روز جهانی قدس را پشتوانه‌ای بی‌بدیل برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین خصوصاً غزه دانست و افزود: در کوران جنگ حماسه‌ساز غزه و در اوج قساوت حیوانی صهیونیست‌ها و در شرایطی که دشمن شکست‌خورده و در حال مرگ خود را به در و دیوار می‌زند و فاجعه‌آفرینی می‌کند و در جنگ روایت‌ها مغلوب اراده فلسطین قهرمان شده است، راهپیمایی روز قدس پشتوانه‌ای بی‌بدیل را برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین خصوصاً غزه فراهم کرد.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه حضور مردم راهپیمایی روز جهانی قدس ادامه راه امیرالمومنین علیه السلام در بر پایی عدالت است، گفت: شرکت کنندگان در راهپیمایی قدس مطمئن باشند، ادامه راه سرور و سالار شهیدان را می روند و یقین بدانیم که راه ظهور هم از همین مسیر می گذرد.

وی تصریح کرد: به زودی در همین روز قدس با همراه داشتن تمثال های مبارک شهدای راه قدسمان در قدس شریف و مسجد الاقصی نماز جمعه را خواهیم خواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha