دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نهضت سوادآموزی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۳۶۹ سوادآموز زن و مرد در گروه سنی «۱۰ تا ۴۹» سال گذشته جذب نهضت سوادآموزی استان شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، ابوالقاسم اکبری روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد؛ یکهزار و ۵۰۴ نفر بی سواد مطلق، ۲ هزار و ۸۸۵ نفر در دوره انتقال و مابقی نیز در دوره تحکیم جذب شدند.

وی افزود: اکنون در خراسان شمالی ۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: ۳۹۰ آموزش دهنده در سطح استان فعالیت دارند و بیشتر برنامه های آموزشی در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین شهرها اجرا می شود.

اکبری گفت: یکهزار و ۸۱۵ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۹۱۴ نفر در تعطیلات نوروزی در مدارس خراسان شمالی اسکان یافتند.

وی افزود: از این تعداد؛ سه هزار و ۸۵۴ نفر در قالب ۷۱۹ خانوار از فرهنگیان کشور بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: ۱۵۰ مدرسه استان با ۷۸۰ کلاس درس در رده های «الف»، «ب» در ۱۰ پایگاه شهرستانی برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شده بود.

تاکید بر تکریم معلمان

استاندار خراسان شمالی نیز بر تاکید برگزاری باشکوه مراسم های گرامیداشت روز معلم، اظهار کرد: بزرگداشت هفته معلم چنان با ارزش است که برای نسل های آینده نیز این موضوع باید فرهنگ سازی شود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین تکریم مقام معلمان باید در هفته معلم با کیفیت‌ و متفاوت‌ تر از سال‌های گذشته برگزار و برنامه‌های متنوعی برای آن پیش بینی شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: بی تردید این حضور حماسی بیانگر زنده بودن آرمان فلسطین و حمایت همیشگی مردم ایران از مظلومان غزه است.

اکنون براساس اطلاعات سامانه آموزش و پرورش، نرخ باسوادی جامعه هدف سوادآموزی در خراسان شمالی ۹۷.۱ درصد است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha