دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1150059
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
صلح و سازش

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از حصول سازش در ۹۳ درصد پرونده‌های تشکیل‌شده (وارده) در هیأت‌های حل اختلاف اصناف استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده بیان کرد: سال گذشته از مجموع ۳۵۵۹ فقره پرونده واردشده به هیأت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان، ۳۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها معادل ۹۳ درصد به سازش منتهی شد.

وی گفت: سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان، ۹۶ هزار و ۷۴ فقره پرونده وارده داشتند و ۹۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده را مختومه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش های مسالمت‌آمیز انجام‌شده ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

براتی‌زاده با اشاره به تشکیل و راه‌اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته به بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف رسیدگی شد که ۲۰ درصد اختلاف‌ها، به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان به حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمدی در دو سال گذشته در خراسان شمالی اشاره و اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ هفت فقره و سال ۱۴۰۲ سه فقره از پرونده‌های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم‌الاجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha