دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزادی زندانیان

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان‌ شمالی گفت: ۱۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان با ۷۸ میلیارد بدهی نیازمند کمک خیرین و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده گفت: این میزان حمایت مالی نسبت به سال گذشته رشد بیش از دو برابری داشته است. در جشن گلریزان سال گذشته خیران بجنوردی ۲۲ میلیارد ریال در راستای تسهیل آزادی زندانیان دارای محکومیت‌های مالی و مرتکبان جرایم غیرعمد کمک کردند.

وی با اشاره به محبوس بودن ۱۳۰ زندانی بدهکار مالی در استان، ادامه داد:‌ بدهی این مددجویان تاکنون ۷۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است و همچنان منتظر حمایت‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم‌استانی‌ها و مردم نوع‌دوست و مهرورز خراسان شمالی هستند.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به گذشت محکوم لهم و شکات از مبلغ معتنابهی از مطالبات خود مشخصا به میزان ۶۸۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: پارسال در نتیجه از خودگذشتگی تعداد قابل توجهی از بستانکاران و طلبکاران ۲۴۰ زندانی دارای بدهی مالی استان با ۱۲۳۰ میلیارد ریال بدهی از حبس رهایی یافتند.

براتی‌زاده با اشاره به رتبه ششم خراسان شمالی در آزادی زندانیان بدهکار مالی (با لحاظ شاخص جمعیت زندانی) گفت: مردم نوع‌دوست استان ثابت کرده‌اند همواره در راستای انجام امور خیرخواهانه و خداپسندانه به‌ویژه ارائه حمایت‌های لازم با هدف تسهیل زمینه‌های رهایی محکومان مالی در بند، همکاری و مشارکت خوبی با مسؤولان ذی‌ربط دارند و این کارکرد درخور تحسین و تمجید است.

وی ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از ایراد صدمه‌های بدنی عمد و غیرعمد (تصادف‌های منجر به فوت و جرح، حوادث کارگاهی و ...)، محکومیت مالی (غیرکلاهبرداری) ناشی از دعاوی و اختلاف‌های خانوادگی اعم از مهریه و ... را به‌عنوان برخی مصادیق بدهکاری‌های مالی مددجویان محبوس در زندان‌های خراسان شمالی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha