چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ صالحی از استقرار ۱۸۰۰ صندوق جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد و گفت: واحدهای نانوایی نیز آماده دریافت زکات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، روح‌الله صالحی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان امروز در نشست خبری، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم می‌کند تا از فضای معنوی این ماه برای خدمت‌رسانی شایسته استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: ۶ طرح ویژه در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شد که شامل اطعام مهدوی، اکرام ایتام و محسنین، جمع آوری کمک برای مردم غزه، مفتاح الجنه، جمع آوری زکات فطره و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، با اشاره به اینکه طبخ و توزیع غذای گرم، تهیه بسته غذایی و افطاری ساده در قالب طرح اطعام مهدوی انجام شده است، عنوان کرد: ۲۷۳ آشپزخانه مهدوی با محوریت مردم ایجاد کردیم و ۲۹۱ میز افطاری ساده نیز با پای کار آمدن مراکز خیریه و مردم برپا شد.

وی تعداد غذای تهیه شده در اطعام مهدوی را ۲۶۱ هزار پرس برشمرد و گفت: تا پایان روز ۱۹ فروردین ۳۰ هزار ۳۶۶ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد و خیران بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان در این قالب‌ها کمک کردند.

صالحی با اشاره به اینکه مشارکت خیران نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: کمیته امداد ۴ هزار و ۹۰۰ فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت دارد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام از حامیان جدید در قالب دو پویش به «عشق علی» و «یاران امام علی(ع)» فعال شد و بالغ بر ۲ هزار و ۹۲۳ حامی جدید اضافه شد و در مجموع ۴ هزار و ۸ فرزند معنوی را تحت حمایت قرار دادند.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک به فلسطین قابل توجه بود و مردم در روز قدس ۲۱۷ میلیون تومان به مسلمانان کمک کردند، ادامه داد: از ابتدای کمک‌ها به مردم غزه بالغ بر ۹۷۷ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، مفتاح الجنه را طرحی در راستای اعتمادسازی و پایش نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش دانست و گفت: ۲ هزار و ۱۳۷ بازدید در طول ماه مبارک رمضان انجام و نزدیک به ۲ میلیارد در این بازدیدها کمک شد و ۲۳۵ مهمان از مسئولان و خیران در این طرح همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مسئولیت مستقیم ندارد اما در این راه کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد، عنوان کرد: در این طرح نیز ۸۲۵ میلیون تومان جمع آوری و به ستاد دیه واریز شده است.

صالحی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات فطره از اولین روز رمضان به عنوان برنامه مهم قرار گرفته است، اعلام کرد: ۱۸۰۰ پایگاه در روز عید فطر و روز بعد از آن در مساجد و معابر مستقر می‌شود و علاوه بر این از دستگاه‌های پز نانوایی‌ها برای دسترسی بیشتر برای پرداخت وجوهات شرعی بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متولی جمع‌آوری زکات دبیرخانه زکات است و هر دستگاهی بخواهد فعالیت کند باید از دبیرخانه زکات مجوز بگیرد، یادآور شد: همه صندوق‌ها با آرم شورای زکات مستقر می‌شوند و مردم به مؤسسات فاقد مجوز اعتماد نکنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، اولویت زکات فطره را معیشت نیازمندان خواند و گفت: وجوهات هر شهرستان در همان محل هزینه می‌شود و همچنین پرداخت الکترونیکی با کد دستوری #۵*۰۲۴*۸۸۷۷* امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال به عنوان استان پیشرو مطرح هستیم، اظهار کرد: سال گذشته جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو را برگزار کردیم و در قالب ارائه خدمات فکری و فرهنگی به عنوان رکن مهم در توانمندسازی مددجویان قدم‌های خوبی برداشته شد.

صالحی با اشاره به اینکه کلینیک رز در حوزه ارائه مشاوره‌های شغلی به مددجویان خوب عمل می‌کند، گفت: طی روزهای آینده ۴۵۰ مسکن که با مشارکت سایر دستگاه‌ها ساخته شده است هم به مددجویان تحویل داده می‌شود.

وی به برنامه شوق زیارت اشاره کرد و افزود: در پایان سال گذشته برای اولین بار یک کاروان ۴۰۰ نفری را به مشهد مقدس اعزام کردیم و در مجموع ۱۳۷۷ نفر از خدمات اردویی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha