سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عید را مجدد تبریک عرض می‌کنم، اگرچه با جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه و نیز در سوریه و شهادت سرداران رشید ما و هم‌چنین جنایت‌هایی که مزدوران استکبار جهانی در استان ما انجام دادند چه شهدای راسک و چابهار و چه شهدای روز گذشته در مسیر سیب و سوران و مهرستان، جامعه ما عزادار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر زاهدان ضمن تبریک این عید سعید اظهار داشت: امسال ماه مبارک رمضان ۲۹ روزه بود و این سفره نعمت الهی زودتر به پایان رسید و امیدواریم خداوند متعال با لطف و رحمت بیشتر خود آن را جبران کند.

امام جمعه زاهدان به قرائت و شرح فرازی از دعای۴۵ صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: قرائت این دعا در روز عید سعید فطر مستحب است و امام سجاد(ع) در این فراز با سوز و گداز با ماه مهمانی خدا وداع می‌کنند و می‌فرمایند: "السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِیهِ الْقُلُوبُ، وَ قَلَّتْ فِیهِ الذُّنُوبُ..." خداحافظ ای ماه رمضان که همراه ما بودی و در این همراهی دل‌های ما برای پذیرش حق و ارتباط با خدا و انجام کارهای نیک نرم شده بود و گناهان ما کم شده بود و سلام بر تو ای ماهی که با حضور تو گناهان ما کم شده بود و ما را کمک کردی تا بتوانیم به وسوسه‌های شیطان غلبه کنیم، ماهی که راه‌های احسان و نیکی را آسان کردی و توانستیم به برکت تو به کارهای خوب بیشتری بپردازیم.

وی عنوان کرد: بر اساس نقل مرحوم ابن شعبه حرانی در کتاب تُحَف ُالعقول، بنا به فرموده امام سجاد(ع)، امروز عید سعید فطر و اعلام نتیجه مسابقات است و مشخص می‌شود چه کسانی در این مسابقه برنده شده‌اند، امروز همه مشغول هستند، برندگان مشغول پاداش و دریافت هدیه و بازندگان نیز در حسرت هستند و لذا باید این روز را که پایان مسابقه و اعطای هدایاست قدر بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: ماه رمضان گذشت و این ماه یک نمونه از یازده ماه دیگر است و کل عمر ما به تندی می‌گذرد و این ما هستیم و نتیجه عملکرد خود و اگر از سرمایه عمر درست استفاده کرده باشیم، برنده خواهیم بود و در غیر این صورت ضرر می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای کار خیر و نزدیک شدن به خدا استفاده کنیم، همواره برای تغییر حالمان به حال خوب تلاش کنیم و البته مهم است بتوانیم این حال خوش، نورانیت و معنویت را تا سال آینده حفظ کنیم و اگر اخلاق ما بهتر شده یا اگر تهجد ما بیشتر شده و یا انس ما با قرآن بیشتر شده و توفیق خیر خواهی و خدمت به مردم نصیب ما شده، باید این‌ها را ادامه دهیم و از این دستاوردها استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم، بیان کرد: عید را مجدد تبریک عرض می‌کنم، اگرچه با جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه و نیز در سوریه و شهادت سرداران رشید ما و هم‌چنین جنایت‌هایی که مزدوران استکبار جهانی در استان ما انجام دادند چه شهدای راسک و چابهار و چه شهدای روز گذشته در مسیر سیب و سوران و مهرستان، جامعه ما عزادار است.

امام جمعه زاهدان با گرامی‌داشت نام و یاد شهدا و تبریک و تسلیت به خانواده شهدا، خاطرنشان کرد: شهدای اتفاقات اخیر در ماه مبارک رمضان توفیق شهادت پیدا نموده و در ماه مهمانی خدا بر سر سفره نعمت الهی مهمان شدند و امیدواریم خداوند به ما هم توفیق ادامه راه شهدا را عنایت کند و عاقبت ما را ختم بخیر کند.

وی تصریح کرد: در اخبار مربوط به جنایت در چابهار و راسک آمده بود که تروریست‌ها از اتباع بیگانه بودند و برای این عملیات اجیر شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در ادامه به ذکر چند نکته در این باب پرداخت و ابراز کرد: اولین نکته این است که مردم استان ما از سیستانی تا بلوچ و هر قومیت دیگر با بصیرت کامل، دلداده نطام اسلامی هستند و این گروه‌های مزدور که ادعای طرفداری و اقدام برای منافع قوم بلوچ را دارند، نتوانستد از میان هم‌وطنان بلوچ ما نیرو جذب کنند و نیروهای آن‌ها از اتباع بیگانه است که نکته مهم و افتخاری برای مردم ماست.

وی ادامه داد: دومین نکته این است که مسئولان امر برای کنترل مرز و مدیریت اتباع بیگانه باید فکری کنند و در حالی که کشور و مردم ما سال‌های طولانی از مهاجران مسلمان کشورهای همسایه میزبانی می‌کند، مهمان هم باید رسم مهمانی را به جای بیاورد و حضور قانونی داشته باشد نه اینکه غیر مجاز باشند و این یک هشدار است و اگر این کار صورت نگیرد از موضوع اتباع بیگانه سوء استفاده می‌شود، بنابراین باید طبق قانون، میزبانی از مهاجران داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: نکته سوم این است که مکررا گفته‌اند و شنیده‌ایم که مردم استان ما نسبت به وطن خود تعصب دارند و خاک شان را همچون مادرشان می‌دانند، ولی اتباع بیگانه با مزدوری گروهک‌هایی که عامل دست استکبار هستند و استقلال و پیشرفت ما را نشانه گرفته‌اند به خاک ما تجاوز کرده‌اند و جالب است که برخی حرف از گفت‌وگو می‌زنند، یعنی با دشمنی که به خاک وطن و ناموس تعرض کرده گفت‌وگو کنیم، در حالی که باید با متجاوزان به خاک ایران با اقتدار برخورد شود و جای سوال دار که با کدام عقل این حرف‌ها را می‌زنند!؟

امام جمعه زاهدان با اشاره تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجازات سخت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: مزدوران منطقه‌ای هم باید به سختی مجازات شوند که به خود جرأت تکرار چنین جنایاتی را ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در اظهار نظری احمقانه، نیت خودشان را از اعمال تروریستی فاش کردند و گفتند برای جلوگیری از توسعه سواحل مکران این اقدامات را انجام می‌دهند که نشان می‌دهد آنها توسعه و استقلال ما را نشانه گرفته‌اند و لذا باید متحد و منسجم باشیم و وحدت ملی و انسجام اسلامی را حفظ و در برابر دشمن مقاومت کنیم.

وی تصریح کرد: از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که امنیت ما را با جانفشانی تأمین می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و باید از هر گونه اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی در جامعه پرهیز شود، هر کار و رفتار و سخنی که در جهت پاشیدن بذر تفرقه و کینه باشد و هر سخنی که توجیه کننده عملیات تروریستی باشد و برای عادی‌سازی این جنایت‌ها صورت گیرد، چه دانسته و چه نادانسته، بازی در زمین دشمن و خدمت به دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: همه باید هوشیار بوده و در مسیر حفظ وحدت و پیشرفت استان تلاش کنیم، به ویژه در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha