دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
المندولاوی عراق

حوزه/ محسن المندلاوی تأکید کرد: شهید محمد باقر صدر زمینه را برای سقوط رژیم ظالم و مستبد بعث فراهم کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محسن المندلاوی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق تأکید کرد: شهید محمد باقر صدر زمینه را برای سقوط رژیم ظالم و مستبد بعث فراهم کرده است.

در بیانیه نایب رئیس مجلس عراق آمده است: المندلاوی سالروز شهادت حضرت آیت الله العظمی سید محمد باقر صدر و خواهر علویش بنت الهدی به دست رژیم خونخوار بعثی را به مراجع عظام، حوزه علمیه، خانواده محترم صدر، ملّت عراق و عموم جهان اسلام، تسلیت گفت.

بر اساس این بیانیه، المندلاوی گفت: علمای دینی به رهبری شهید صدر نقش تعیین کننده و استثنایی در دفاع از آزادی و کرامت عراقی ها در طول تاریخ داشتند.

وی افزود: شهید سید محمد باقر صدر با شجاعت در مقابل قدرتمندترین رژیم‌ دیکتاتوری ایستادگی کرد و با بر عهده گرفتن مسئولیت شرعی و وظیفه ملی خود، سد ترس از سلطه بعث کافر را شکست.

نایب رئیس مجلس عراق تصریح کرد: شهید صدر روحیه مجاهد خود را برای نجات مردم از دوران صدام که عراقی ها را دچار بلای قتل، شکنجه و آوارگی کرد، به کار گرفت و پایه های مرحله جدیدی را گذاشت که راه را برای سقوط رژیم ظالم و مستبد بعثی هموار کرد.

وی اشاره کرد: شهادت آیت الله صدر مصادف با سالگرد سقوط دیکتاتور بود که واقعیت پیروزی خون بر شمشیرهای ستمگران را در اذهان مردم تثبیت کرد.

المندلاوی به بهره مندی از اندیشه و نظریات شهید محمدباقر صدر و الگوبرداری از رویکرد و اصولی که وی مشتاق القای آن در جامعه بود و همچنین حرکت در مسیر این شهید در جهت اعتلای جایگاه امّت و نفی ظلم و فساد و پایبندی به ارزش هایی که این شهید و علما برای رسیدن به آن، جان خود را از دست دادند، دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha