جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شهید سید محمد باقر صدر

حوزه/ حزب اسلامی الدعوة عراق افترا ها و دروغگویی های بقایای حزب بعث علیه شهید آیت الله سید محمد باقر صدر را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب اسلامی الدعوة عراق افترا ها و دروغگویی های بقایای حزب بعث علیه شهید آیت الله سید محمد باقر صدر را محکوم کرد.

حزب الدعوة در بیانیه ای گفت: حزب جنایتکار بعث به ریختن خون سید الشهدای عراق آیت الله سید محمد باقر صدر اکتفا نکرده، بلکه بعد از چهل سال از شهادت ایشان، صباح الحمدانی افسر نیرو های امنیتی نجف اشرف و از نیرو های رژیم مجرم صدام که در خون مبلّغان و سایر فرزندان عراق دست داشته، علیه شهید صدر افترا می بندد و ادعا های پوچی را بیان می کند که هیچ ارتباطی با حقیقت و زندگی این شهید ندارد. هر کس که با شهید صدر زندگی کرده و در نزد ایشان تربیت یافته این مسئله را خوب می داند.

این حزب اسلامی افزود: ما در حزب اسلامی الدعوة با شدیدترین وجه این تلاش ها و اظهارات بقایای رژیم بعث را محکوم می کنیم و این سخن کینه توزانه و نادرست را رد می کنیم.

حزب الدعوة بر ضرورت تعقیب و مجازات بقایای بعثی ها توسط دولت و فعالسازی قوانینی برای جرم انگاری آنان تأکید کرد و گفت: دولت نباید اجازه دهد که علیه شهید آیت الله سید محمد باقر صدر، حوزه علمیه و زعیم آن حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خوئی اهانت شود.

این حزب عراقی تصریح کرد: ما این سخنان را با تمام جزئیات آن محکوم کرده و رد می کنیم و آن را اقدامی هدفمند از سوی حزب جنایتکار بعث برای دست یازی به شهید صدر و انتقام‌گیری از ایشان می دانیم؛ چراکه خون پاک شهید صدر تاج و تخت آنان را به لرزه در آورد و دولت مستبد و ستمکار آنان را سرنگون کرد.

حزب اسلامی الدعوة تمامی فرزندان ملت عراق، مراجع دینی، حوزه های علمیه، طلاب، شاگردان مسیر شهید صدر و پیروان راه ایشان را به محکوم کردن این تجاوز گناه آلود از سوی بقایای بعثی ها و واکنش علیه آنان و بیان حقیقت درخشان شهید صدر دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha