دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ترکاشوند

حوزه / حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی و شرعی است، گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر حرام الهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند امام جمعه موقت ملایر، امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خدا و بهار قرآن است که در آن شیطان در غل و زنجیر بود، اما با پایان یافتن این ماه مبارک باید مراقب نفس اماره باشیم و حال و هوای معنوی آن را در تمام طول سال حفظ کنیم.

وی بر لزوم انجام واجبات الهی از جمله نماز اول وقت و دادن زکات تأکید کرد و گفت: برگزاری محافل و مجالس قرآنی در سطح کشور در ایجاد فضای معنوی جامعه بسیار تاثیرگذار بود که باید آن را در تمام طول سال استمرار بخشیم.

امام جمعه موقت ملایر، با اشاره به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در این دیدارها رهبر معظم انقلاب به مسائل مهمی از جمله ارائه الگوها برای جهان و اداره کشور اشاره کردند و فرمودند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در همه عرصه‌ها الگو باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب از ۲۵ فروردین‌ماه در کشور، یادآور شد: در این زمینه مردم همکاری لازم را با نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج داشته باشند.

حجت الاسلام ترکاشوند تصریح کرد: بی‌بند و باری و بی‌حجابی از نقشه‌های دشمن و قسمتی از جنگ ترکیبی است، البته بخشی از آن نیز به مسائل فرهنگی، اقتصادی و کم کاری دستگاه‌های فرهنگی بر می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت حجاب یک مسئله قانونی و شرعی است و باید به قانون احترام گذاشت، گفت: شایسته نیست در نظام جمهوری اسلامی شاهد موارد بی‌حجابی باشیم.

امام جمعه موقت ملایر، با اشاره به اینکه قانون جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد در جامعه مظاهر فساد بروز پیدا کند، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از ادارات خود شروع کنند و در سایر بخش‌های جامعه نیز با بی‌حجابی برخورد شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی و شرعی است، اظهار کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر حرام الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha