دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: انتظار می‌رفت در ماه رمضان که روزه خواری‌ها و کشف حجاب‌هایی بود طرح عفاف و حجاب اجرا می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با بیان اینکه نظام اسلامی در صدد نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اظهار داشت: همه مردم و دستگاه‌ها در مقابله با هنجارشکنی‌ها و منکرات وظیفه دارند.

امام جمعه دیّر افزود: تظاهر به روزه خواری جرم است که در قانون و شرع مقدس هم آمده یا در رابطه با کشف حجاب نمی‌شود از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت.

وی با تأکید بر این که بحث به زور دیندار کردن افراد و بحث مبارزه و مقابله با هنجارشکنی‌ها و هنجارشکنان دو موضوع جدا از هم است، گفت: مسئولان و مردم و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در آموزه‌های دینی برای یک مسلمان در مقابل اقدام دیگران سه وظیفه ارشاد جاهل، آگاه کردن غافل و نهی از منکر تعیین شده که اگر این وظایف را درست انجام دهیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه دیر، خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، معروف‌ها به منکر و منکرات به معروف تبدیل می‌شوند، بنابراین همه وظیفه داریم به این واجب الهی عمل کنیم.

وی با اشاره به اطلاعیه فراجا مبنی بر اجرای طرح عفاف و حجاب از ابتدای هفته پیش رو، یادآور شد: انتظار می‌رفت در ماه رمضان که روزه خواری‌ها و کشف حجاب‌هایی بود این طرح اجرا می‌شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: اینکه بلافاصله بعد از بیانات مقام معظم رهبری این بیانیه صادر شد، از یک جهت خوب است که گفته می‌شود لبیک به ندای رهبری است ولی چیز خطرناکی هم هست که اگر خدای نکرده اقدام نادرستی صورت بگیرد، بعد پای رهبری نوشته می‌شود.

وی تصریح کرد: ما ضمن حمایت از اقدام صحیح و قانونی فراجا در دفاع از ارزش‌ها و در مقابله با ناهنجاری‌ها، توصیه داریم تا سعی شود درست عمل کنند و بهانه دست کسی ندهند، ولی اصل مطلب که وظیفه است همه باید به وظیفه خود عمل کنند و مردم هم وظیفه دارند از نیروهایی که در دفاع از ارزش‌ها اقدام می‌کنند، حمایت کنند.

امام جمعه دیر با تسلیت شهادت نیروهای فراجا در اقدام تروریستی جیش الظلم در سیستان و بلوچستان، تأکید کرد: در مقابل این جنایتکاران که با حمایت سازمان‌های جاسوسی بیگانه به ویژه رژیم صهیونیستی در کشور ایجاد ناامنی می‌کنند، برخورد قاطع و درس فراموش نشدنی داده شود.

وی با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط وهابیون و محکوم کردن این اقدام، بیان کرد: این اقدام ضد قرآن و ضد سنت پیامبر و سیره اجماعی مسلمین است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ساخت مسجد و بنا بر قبور در امت‌های گذشته نیز بوده و قرآن بر آن صحه گذاشته است، ابراز کرد: ساخت بنا بر قبور ائمه تعظیم شعائر الهی است و پیامبر بر تکریم اهل‌بیت(ع) تاکید کرده‌اند و لذا امیدواریم روزی برسد که ائمه بقیع دارای حرم و بارگاه باشند.

وی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی امروز به‌عنوان یک ارتش مکتبی، مقتدر و در اوج آمادگی برای دفاع از میهن اسلامی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری حاضر است و با این اقتدار ارتش و سپاه دشمنان خواب حمله به ایران اسلامی را هم نخواهند دید.

امام جمعه دیر با اشاره به مطرح شدن نگرانی‌هایی درخصوص تعدیل و جابه‌جایی نیروهای پارس شمالی، اظهار کرد: نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیگیر این موضوع بود و ظاهرا گفته شده که اقدامی صورت نگرفته و این موضوع متنفی شده است.

وی تأکید کرد: دغدغه‌های مردم و نیروهای مشغول در پارس شمالی باید مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه ناشی از استیصال آنها است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ نفر از بستگان اسماعیل هنیه در جریان جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند، یکی از عوامل پایداری مردم غزه نیز این است که رهبرانشان در کنار آنها هستند و خون رهبران و فرزندان آنها کنار مردم غزه به زمین ریخته می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی، با انتقاد از مسئولان برخی کشورهای اسلامی، ابراز کرد: کشورهای اسلامی باید روابط سیاسی و اقتصادی‌ خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

وی با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، خاطرنشان کرد: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و البته تنبیه هم خواهد شد.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: این تنبیه قطعی است، اما راجع به زمان و نحوه اقدام صحبتی نشده و همین ابهام رژیم صهیونیستی را دچار یک وضعیت نابسامانی کرده و تمامی سفارتخانه‌های خود را تعطیل و پناهگاه‌های خود را آماده کرده‌اند و همین جنگ روانی برای رژیم صهیونیستی کشنده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha