سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماز جمعه عالیشهر به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: موضوع چالش تحمیلی حجاب که دشمن درست کرده برای این است که وضع کشور را به زمان طاغوت برگرداند و این به هیچ وجه پذیرفته شدنی نیست و هیچگاه ملت ایران به آن تن نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: وارد ماه شوال المکرم شده‌ایم، این پسوند مکرم که برای ماه شوال ذکر کرده‌اند نکته مهمی دارد مثل ماه‌های دیگر قمری، که پسوندهایی دارند مانند شعبان المعظم و رمضان المبارک، چون روز اول ماه شوال روز تکریم انسان است.

‌وی افزود: در روز عید سعید فطر، شیطان که دشمن آشکار انسان است از غل و زنجیر که در ماه رمضان انسان‌ها به خاطر مهمانی خدا بر پای او بسته بودند به فرموده پیامبر (ص) در خطبه شعبانیه آزاد می‌شود، می‌بیند که تاج گرانبهای کرامت بر سر انسان نهاده شده و به شدت عصبانی می‌شود و شروع می‌کند به برنامه‌ریزی و انجام عملیات‌های پی در پی برای ربودن این تاج کرامت و متاسفانه در بسیاری از موارد هم با برنامه‌ریزی یک ساله موفق می‌شود و ما دوباره قبل از رمضان سال آینده می‌بینیم که چیزی از آنچه سال قبل دریافت کرده بودیم نداریم.

وی با بیان اینکه حفظ سرمایه خیلی مهم است، ابراز داشت: برای حفظ سرمایه اول باید بدانیم که سرمایه‌ را داریم، دوم بدانیم که این سرمایه دشمن مهمی دارد، سوم برای مراقبت دائمی برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه عالیشهر اظهار داشت: سعی کنیم عادت‌های خوب ماه مبارک رمضان را تعطیل نکنیم، رها کردن عادت‌های خوب عبادی، شیطان را برای بردن سرمایه ما کمک می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: در مورد اقتصاد امام عزیزمان در دیدار با مسئولان نظام فرمودند بحمدالله تلاش خیلی خوبی و متراکم دارد انجام می‌گیرد حقیقتاً و انصافاً انسان این را می‌بیند به معنای واقعی کلمه دارد کار می‌شود و در عین حال نیاز به کار بیش از این‌هاست یعنی خیلی باید کار کنیم تا به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم.

وی افزود: یک نکته که باید مد نظر مسئولین اقتصادی باشد انتظار به جای مردم این است که اقدام‌های مسئولین در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد، کاری کنیم که این انتظار برآورده شود یعنی امام بزرگوار ما از تلاش‌های دولت در بخش اقتصادی راضی هستند اما آن را کافی نمی‌دانند و انتظار دارند که دولت کاری کند که مردم رفاه اقتصادی بیشتر را لمس کنند.

امام جمعه عالیشهر گفت: امام عزیزمان در مسئله حجاب نظر قاطع خودشان را بیان فرمودند که بر همه بانوان واجب است تمام بدن خود را به غیر از قرص صورت و دست‌ها تا مچ بپوشند و این حجاب اسلامی است حتی بانوان غیر مسلمان هم که در ایران زندگی می‌کنند باید وقتی در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنند این نحوه پوشش را داشته باشند چون قانون اساسی این را برای بانوان واجب کرده و یک موضوع قانونی است که باید همه رعایت کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز داشت: موضوع چالش تحمیلی حجاب که دشمن درست کرده برای این است که وضع کشور را به زمان طاغوت برگرداند و این به هیچ وجه پذیرفته شدنی نیست و هیچگاه ملت ایران به آن تن نخواهد داد.

وی با اشاره هم مسئله حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: در رابطه با موضوع غلطی که اسرائیل کرده و به کنسولگری ایران در سوریه حمله نموده است و باعث شهادت تعدادی از عزیزان ما شده است، امام عزیز و رهبر مقتدرمان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تاکید کردند که کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشور که باشد به منزله خاک کشوری است که سفارت متعلق به اوست، وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند مثل این است که به خاک ما حمله کرده‌اند، رژیم خبیث باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha