چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1149873
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم با اشاره به مساله حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و البته تنبیه هم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از حقوق و یکی از نکات مهم در اخلاق خانوادگی، بحث حجاب و عفاف است.

وی افزود: حجاب یک مساله شرعی و قانونی است و همه نسبت به این دو بُعد مهم حساس باشند.

امام جمعه جم به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز پرفضیلت عید سعید فطر پرداخت و ابراز کرد: ملت ایران امسال به قدر وسع و توان خود، حداکثر استفاده را از ضیافت پرنعمت الهی برد و جشن‌های اول سال نو را با معنویت ماه رمضان متبرک کرد.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: چشم‌گیرتر شدن جلوه‌های تلاوت قرآن در سراسر کشور از نقاط برجسته رمضان امسال بود و به‌فضل الهی جامعه جوان میل به دینداری دارد و این فرصت بزرگی برای کشور است و لازم است تا ذخیره معنوی رمضان حفظ شود.

وی ابراز کرد: نظام اسلامی درصدد نیست کسی را به زور وادار به دینداری کند، اما طبعاً در مقابل هنجارشکنی، بی‌اعتنا نخواهد بود و مسئولان، آحاد مردم، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به مساله حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و البته تنبیه هم خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی، به مسئله حجاب پرداخت و اظهار کرد: نباید مقابل هنجارشکنی دینی در جامعه کوتاهی شود، بدون شک، موضوع حجاب و به طور کلی مقوله فرهنگ جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی است.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.

وی تصریح کرد: توجه به حفظ حجاب در شهرستان یعنی احساس مسئولیت همه آحاد مردم.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر لزوم حمایت جدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ابراز کرد: انجام تکلیف قانونی مسئولین در مقابل ناهنجاریها در کشور ضروریست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha