دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی گفت:عشق به اسرائیل در تعقل روسای کشورهای اروپایی مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به روز ارتش، اظهار داشت: ارتش مظهر هیبت، صولت، سطوت و غرور مقدس ملت ماست، ارتش جمهوری اسلامی امتیازات ویژه در بین ارتش‌های دنیا دارد.

وی افزود: فرماندهی این مجموعه با نایب حضرت ولی عصر(ع) بوده و یک ارتش مردمی، خودکفا، مستقل و فاتح سنگرهای بزرگ فناوری های نظامی است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی، خدمت بزرگی به کشور و انقلاب کرده و انقلاب نیز خدمات عظیمی در حق ارتش جمهوری اسلامی انجام داده است، این ارتش دیگر نه وابسته مستشاران نظامی آمریکا است و نه ابزار دست ارتش آمریکا که محل ماموریت را بر اساس منافع آمریکا تعیین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: برای اولین بار ارتش جمهوری اسلامی به نقطه‌ای از اقتدار رسیده که بدون واهمه دور دنیا حرکت کرد، در این سیر در بیخ گوش لجوج‌ترین دشمن جمهوری اسلامی حاضر شد اما ارتش تا دندان مسلح دشمن جرات تعرض نکرد.

وی در واکنش به ترور فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: ترور فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه غصه بزرگی برای امت اسلامی بود، وجود احفاد و اطفال در این مجموعه شهداء نشان می‌دهد که فرزندان هنیه در حال اقدام نظامی نبودند بلکه در حال دیدار عید فطر بودند و این خط بطلان صریحی بر ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی است که می‌گوید این‌ها در حال حمله بودند و ما خبر وجود آنها را از شاباک گرفته بودیم.

وی ادامه داد: یک نقطه بسیار قابل توجه این است که جناب هنیه اعلام کرد که «تا حال از خاندان ما ۶۰ نفر به شهادت رسیده‌اند و خون فرزندان من رنگین‌تر از خون دیگر فلسطینی‌ها نیست و تمام شهداء فلسطینی فرزندان من هستند ما به خاطر اقصی می‌جنگیم و ارزش اقصی بالاتر از ارزش خون فرزندان ماست»، خاندان مرحوم آیت الله حکیم نیز ۶۰ شهید برای کرامت عراق تقدیم کرد، مقاصد بزرگ همیشه مستلزم هزینه‌های بزرگ است.

ماشین رسانه‌ای استکبار در ماجرای اعضاء خانواده اسماعیل هنیه دروغ گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ابراز کرد: در ماجرای فرزندان و اعضاء خانواده اسماعیل هنیه یک نکته بسیار قابل توجه است، از اول طوفان الاقصی ماشین رسانه‌ای استکبار جهانی فعال بود که فرزندان اسماعیل هنیه در قطر مشغول عیش و نوش هستند و حاضر به دادن تاوان و همراهی با اهالی غزه نیستند، حالا که این دروغ بزرگ برملا شد درس بزرگی برای تمام کشورهای مسلمان است که تهمت‌های رسانه‌ای دشمن درباره خدمت گزاران خود را به سادگی قبول نکنند و در زمین دشمن بازی نکنند.

وی افزود: چهار کشور بزرگ و شرور دنیا یعنی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس تبانی کامل کرده‌اند که اسرائیل را برای همیشه از بحران نجات دهند و امنیت دائمی برای اسرائیل درست کنند، راه آن دو امر است اول محو کامل غزه و نسل کشی کامل یا تهجیر کامل آنها و دوم مهار کامل ایران.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: همه دنیا باید بدانند که این چهار کشور فعلاً تماماً در عرصه غزه تئاتر بازی می‌کنند، یعنی همه اقدامات آنها ظاهرسازی و برای فریب افکار عمومی است و در پشت پرده تبانی کامل برای محو غزه و اهالی غزه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: عجیب است این مساله را دولت آفریقای جنوبی و دولت نیکاراگوا خوب فهمیده‌اند و لذا یکی به دادگستری بین المللی و یکی به دادگاه لاهه شکایت کرده، اما دولت‌های اسلامی همه مکتوف الایدی ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هر چهار کشور داد می‌زنند که اسرائیل نباید به رفح حمله کند، اما دیروز اسرائیل با حمله به مخیم نصیرات جرقه حمله را شروع کرد و "سموتریش" گفت «این مقدمه برای حمله به رفح است»، این حمله قطعاً با چراغ سبز پشت پرده این چهار کشور شرور است.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: رفح، دیرالبلح و مخیم نصیرات پرجمعیت‌ترین منطقه غزه است و حمله به آن خسارت عظیمی به دنبال خواهد داشت، تهدید حمله نتانیاهو به این مناطق فقط به خاطر ارضا و استرضاء دست راست‌های تندرو در کابینه، یعنی بن غفیر و سموتریش است.

وی عنوان کرد: بن غفیر رئیس حزب "القوه الیهودیه" و سموتریش رئیس حزب "الصهیونیه الیهودیه" است، این دو نفر کاملاً نتانیاهو را مدیریت می‌کنند، این هفته هیات مذاکره کننده اسرائیلی با افشاگری آبروی داخلی نتانیاهو را با خاک یکسان کرد، این هیات اعلام کرد در مذاکرات وقتی به مرحله نتیجه می‌رسیدیم نتانیاهو زنگ می‌زد و تمام تلاش ما را پنبه می‌کرد و من عرض می‌کنم تماس نتانیاهو در اثر فشار آن دو وزیر تندرو صورت می‌گرفت، آنها به هیچ وجه راضی به آتش بس و توقف کشتار فلسطینیان نیستند.

امام جمعه اردبیل تأکید کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی از روز عید فطر تمام تلاش خود را بسیج کرده‌اند تا حمله‌ ایران به اسرائیل اتفاق نیفتد، چون یقین دارند که اسرائیل به هیچ وجه تاب آوری کوچک‌ترین حمله ایران را ندارد و هیچ کشوری هم بعد از حمله نمی‌تواند او را نجات دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تشریح کرد: وقتی ارتش اسرائیل در هفت ماه نمی‌تواند بر حماس غالب شود، مثل آفتاب روشن است که اگر با حزب‌الله وارد جنگ شود به طور کامل متلاشی می‌شود، به همین جهت اسرائیل به شدت مواظب است که جنگ با حزب الله توسعه پیدا نکند و بالاتر از آن تحمل درگیری با ایران را به هیچ وجه نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: این کشورها در دو قلمرو به شدت تلاش می‌کنند تا اسرائیل را از حمله ایران نجات دهند، اول قلمرو دیپلماسی است که تماس وزیر خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا با مسئولین کشورمان نشان می‌دهد که به این‌ها ماموریت داده‌اند تا کار دیپلماسی را عهده بگیرند، همچنین بلینکن با تماس با وزراء خارجه ترکیه، عربستان و چین می‌خواهد که آنها دخالت کنند و با ایران تماس بگیرند تا انتقام صورت نگیرد، آمریکا نیز اعلام کرد ما با ارسال رسائل از طریق کانال‌های سری از ایران خواسته‌ایم که حمله نکند در این اواخر قطر و امارات را هم واسطه کرده‌اند که از ایران بخواهند حمله نکند، این وساطت با این حجم بزرگ نشان می‌دهد که ایران از جهت نظامی و اقتدار در نقطه بسیار بلندی ایستاده و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهداست.

وی ادامه داد: ثانیاً وساطت این‌ کشورها واقعاً مصداق وقاحت است، چون شروع کننده ماجرا اسرائیل است و افسار اسرائیل، این سگ هار دست آنهاست و دوم در قلمرو تهدید ایران است، تهدید نهایت وقاحت است، آنها به جای تهدید باید جواب دهند که چرا اسرائیل قوانین و قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به خاک یک کشور حمله کرده و چرا این چهار کشور آن را محکوم نکرده‌اند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اظهار کرد: در این ماجرا یک حماقت بزرگ نخست وزیر بریتانیا مرتکب شد، او گفت اگر ایران به اسرائیل حمله کند او حق دفاع از خود را دارد! تا حال هیچ کس نگفته که کسی در قصاص حق دفاع دارد، عشق به اسرائیل در تعقل روسای کشورهای اروپایی واقعاً مشکل ایجاد کرده و این است معنی "حُبُّکَ للشَّیْء یُعْمی و یُصِمُّ" (عشق تو به چیزی، کور و کرت می‌کند.).

وی ابراز کرد: ملت ما توجه کنند که مرکز کنسولگری به منزله خاک ایران است و حمله به آن، حمله به خاک ایران حساب می‌شود و عدم محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق توسط آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس یک پیام بسیار مشمئز کننده و نژادپرستانه به دنیا دارد و معنای آن این است که ما می‌توانیم به خاک شما حمله کنیم و شما حق ندارید به حمله ما معترض باشید، متاسفانه با این تفکر آینده خوبی از جهت امنیت برای دنیا قابل تصور نخواهیم بود.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: این چهار کشور نه تنها حمله به کنسولگری ایران را محکوم نکردند، بلکه نگذاشتند شورای امنیت سازمان ملل آن را محکوم کند.

وی اظهار کرد: آخرین سخن ما در خصوص غزه نیز سخن یک سناتور مهم آمریکایی به نام "برنی سندرز" است، او این هفته گفت «تاریخ درباره ما آمریکایی‌ها حکم خواهد کرد که آیا در کنار کودکان گرسنه غزه ایستادیم یا در کنار قاتل این کودکان یعنی نتانیاهو و به او سلاح دادیم تا این کودکان گرسنه را بکشد»، ای کاش یک ذره از شعور این سناتور در حکام، پادشاهان و روسای جمهوری کشورهای اسلامی بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • dolat IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    درست کردن اقتصاد کشور خودش بزرگترین انتقام و تنبیه دشمنان علی الخصوص صهیونیستها هست