سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / جلسه مجمع عمومي نمایندگان طلاب

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: نیروهای توانمند مسلح ایران در عملیات وعده صادق با تسلیحاتی پیشرفته، انتقامی عزتمندانه از رژیم صهیونیستی گرفته و ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان، دل ملت بزرگ ایران را شاد کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر شب گذشته در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک عملیات مقتدرانه وعده صادق به آیه ۱۷ سوره انفال اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی / هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد [تا آنان را هلاک کند]»؛ لذا پیروزی بزرگ سپاه اسلام و مقتدر را به تمام آحاد ملت شریف ایران، خاصه فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای و نمایندگان طلاب و فضلا تبریک و تهینت عرض می نماییم.

وی ادامه داد: این عملیات انتقام جویانه و بازدارنده که عملیاتی قانونی، شرعی و پذیرفته شده در عرف سیاسی و نظامی بوده است، عملیاتی پیچیده، تأثیرگذار و راهگشا برای نابودی آینده اسرائیل بوده و نیروهای توانمند نظامی ایران با تسلیحاتی پیشرفته، انتقامی عزتمندانه از رژیم صهیونیستی گرفته و ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دل دشمن، دل ملت بزرگ ایران را شاد نمودند.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ای کاش افراد غرب زده‌ای که روزی می گفتند تسلیحات به چه کار ما خواهد آمد، بودند و می دیدند که این قدرت نظامی، چه عزتی برای ایران اسلامی به وجود آورده است.

نماینده طلاب و فضلای همدان بیان داشت: به فرماندهی کل قوا و سپاه و ارتش اعلام می کنیم در هر کجا و هر نقطه برای جانفشانی و دفاع از ایران اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه و نظام اسلامی آماده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردمی اعلام کرده اند و قطعا مجمع نمایندگان طلاب باید برای این مسئله برنامه داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان به برخی اتفاقات اخیر کشور هم پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی افراد معلوم الحال و خودخوانده در اتفاقات اخیر کشور، لجن پراکنی هایی داشته اند و مشخص نیست تا کی باید در مقابل این افراد مماشات و سکوت شود؛ مگر قم خاستگاه انقلاب نیست؟ مگر در قبال شهدا مسئول نیستیم؟ مجمع نمایندگان طلاب خدمت مسئولان مربوطه خواهد رسید و این مسائل را پیگیری خواهد کرد.

عملیات وعده صادق دل ملت ایران را شاد کرد / آمادگی حوزویان برای جانفشانی در دفاع از ایران اسلامی

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباسی نماینده طلاب و فضلای مرند و جلفا به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز تخریب بقیع و تبریک عملیات وعده صادق گفت: بلوغ و رشد تفکر انقلابی در حوزه علمیه قم از کلیدواژه های فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان طلاب و فضلا بوده و باید در این مسئله برنامه ریزی های بهتری صورت بپذیرد.

وی اظهار داشت: ما در چند وقت گذشته مسائلی همچون ماجرای درمانگاه قم را داشته ایم که برخی موضع گیری ها از روی دلسوزی بوده است، اما سوال اینجاست آیا این حد از موضع گیری برخی اشخاص، مشکوک نبوده است؟ آیا برخی از این افراد در مسائل به مراتب مهمتر که به دین و نبی مکرم اسلام (ص) جسارت شد، اینگونه واکنش داشته اند؟ چرا صدایی از این افراد به گوش نرسید؟.

نماینده طلاب مرند و جلفا ابراز داشت: برخی از افراد پس از این مسائل از آب گل آلود ماهی گرفته و توهین و جسارت به ساحت ولی امر مسلمین داشته اند و حرف هایی زده اند که شایسته خود این اشخاص بوده است.

حجت الاسلام عباسی در پایان خاطرنشان کرد: اشخاصی همچون حجج اسلام والمسلمین صدیقی و پناهیان مورد اعتماد بوده و ما به عنوان نمایندگان طلاب باید پشت پرده ها را شناخته و به تبیین مسائل بپردازیم.

در ادامه، حجت الاسلام نورزاده، نماینده طلاب و فضلای نکا نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: شهرستان نکا دارای ۵۰۰ شهید دفاع مقدس بوده که ۳۱ نفر از این شهدای والامقام، روحانی بوده و همچنین شش شهید مدافع حرم نیز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار داشت: امروز با وجود چنین عملیات بزرگ و عزتمند، خودتحقیری را از برخی افراد مشاهده می کنیم که مایه تأسف است.

حجت الاسلام نورزاده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه، مسئله عفاف و حجاب است که آموزش محتوای مناسب برای مبلغان از ضروریات بوده و می توان با آموزش مسئله تحریک احساس، اقناع افکار عمومی و تغییر رفتار کارهای خوبی را انجام داد.

نماینده طلاب نکا در پایان اظهار کرد: اعزام طلاب به مدارس و حمایت از مبلغان از دیگر ضرورت هایی است که به حمایت و پشتیبانی کامل نیاز دارد.

در این جلسه همچنین طرح تفصیلی نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش مورد بررسی نمایندگان طلاب قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha