پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مرکز 112 هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از محمد محمدی طلبه امدادگر و اپراتور ۱۱۲ هلال احمر قم که جان نوزاد ۳ روزه را نجات داد، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانمی ساکن خیابان ۲۰ متری معصومیه جنوبی قم با ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر) تماس می‌گیرد و با اضطراب و نگرانی شدید می‌گوید "نوزادی که دو سه روزه به دنیا اومده، شیر خورده و پریده توی گلوش و نفسش بالا نمیاد"؛ اپراتور که طلبه‌ای به نام محمد محمدی است با آرامش او را راهنمایی‌ می‌کند و جان نوزاد را نجات می‌دهد و پس از شنیدن صدای گریه‌ بچه از پشت تلفن، خدا را شکر می‌کند.

این اقدام طلبه امدادگر مورد تقدیر دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر قرار گرفت و در پیامی خطاب به او آورده است: لازم می‌دانم با ارج نهادن به وظیفه‌شناسی جنابعالی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قم، خداوند متعال را برای این نعمت که همکارانی سخت‌کوش و نیک اندیش چون شما و دیگر نجاتگران و امدادگران عزیز جمعیت هلال احمر دارم، شاکر باشم.

فیلم | لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر

پیام قدردانی رئیس جمعیت هلال احمر از طلبه امدادگر و اپراتور مرکز ۱۱۲:

بسم الله‌ الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد محمدی

نجاتگر گرامیِ جمعیت هلال احمر استان قم

تلاش جنابعالی برای بازگرداندن یک نوزاد به زندگی، جلوه‌ای عظیم از رسالت جمعیت هلال احمر در انجام وظیفه مقدس امداد و نجات بود و عمل خداپسندانه شما برای کمک به خانواده‌ای مضطرب از اتفاقی ناگوار، "تسکین آلام بشری" را به عنوان ماموریت‌ مهم جمعیت هلال احمر، به زیباترین شکل ممکن برای همگان تفسیر کرد.

نشر اخبار چنین حوادثی، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر را به عنوان الگوی کامل انسانیت و نوعدوستی به جامعه معرفی می‌کند که علاوه بر اجرای مسئولیت شان به نحو احسن، مروج نمادهای ایثار نیز هستند.

امید است بازتاب خبر مستند این حادثه و انعکاس مسئولیت‌پذیری جنابعالی، اهمیت کمک‌های اولیه را بیشتر در ذهن جامعه نهادینه کند و مردم عزیزمان را به یادگرفتن مباحث امدادی تشویق نماید.

لازم می‌دانم با ارج نهادن به وظیفه‌شناسی جنابعالی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قم، خداوند متعال را برای این نعمت که همکارانی سخت‌کوش و نیک اندیش چون شما و دیگر نجاتگران و امدادگران عزیز جمعیت هلال احمر دارم، شاکر باشم.

توفیق و سربلندی تان را از خداوند بزرگ خواستارم.

پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر

افتخار خادمی مردم

روحانیت همواره در سختی‌ها و مشکلات پای کار مردم ایستاده‌ و شأنی جز خدمت به مردم برای خود قائل نیست و این را در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله و حتی دوره شیوع بیماری کرونا که نزدیکان بیماران حتی جرأت نزدیک شدن به آنان را نداشتند، اما طلاب جهادی با ایثار و از خودگذشتگی در میدان خدمت رسانی به بیماران و تغسیل و تدفین اموات کرونایی بودند، اثبات کرده است.

طلاب و روحانیون در هر جایگاه و موقعیتی که قرار بگیرند خادمی مردم و انقلاب را عبادت و افتخار می دانند، چرا که از بطن مردم برخاسته‌اند و در کنار آنان بودن را توفیق الهی و مأموریت مهم خود تلقی کرده و معتقدند ««خَیرُ النّاسِ مَن نَفعَ النّاسَ».

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    طلبه مگه باید اپراتور هلال احمر باشه؟ اخر الزمانه؟ تو محفلم یه حاج آقا چهچه میزد و میزد زیر آواز خدایا هیچی سر جاش نیست Xx