پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/تجلیل از اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در گردهمایی تجلیل از اساتید این حوزه گفت: تربیت صحیح شاگردان، سرمایه گذاری معنوی استاد و معلم برای آینده دنیوی و اخروی اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امروز در نشست اساتید مدارس علمیه خواهران استان که به میزبانی شهرستان مهریز در یک اردوی یک روزه و به منظور تجلیل از اساتید در آستانه روز معلم و استاد برگزار شد، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا رسیده است.

وی افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی مورد تقدیر جهان است و امروز، دانشجویان آمریکایی و اروپایی از محور مقاومت حمایت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه باید سعی کنیم زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم، ادامه داد: دنیا تشنه معارف اسلامی است. کسی باور نمی کرد که مفاهیم عمیق اسلامی و الهی در کشورهای غربی دنبال شود. امروز گفتمان انقلاب امام خمینی (ره) در غرب خریدار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و آغاز هفته معلم، گفت: احترام متقابل استاد مطهری و امام خمینی (ره) مثال زدنی است. ایشان استاد خود را با لفظ «روحی لک الفداء» مورد خطاب قرار می دادند و حضرت امام (ره) نیز شاگرد خود را با الفاظ «پاره تنم و فرزند عزیزم» مورد خطاب قرار می دادند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام«مَنْ تَعَلَّمَ بَابا مِنَ اَلْعِلْمِ لِیُعَلِّمَهُ اَلنَّاسَ اِبْتِغَاءَ وَجْهِ اَللَّهِ أَعْطَاهُ اَللَّهُ أَجْرَ سَبْعِینَ نَبِیّا؛ کسی که بابی از علم را بیاموزد تا برای رضای خدا آن را به مردم بیاموزاند خداوند ثواب هفتاد پیامبر را به او عطا می کند» افزود: این اجر معنوی بسیار بالاتر از امتیازات مادی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در حدیثی از امام محمد باقر (ع) علیه السلام آمده« مَنْ عَلَّمَ بابَ هُدیً فَلَهُ مِثْلُ اَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهِ وَ لا یُنْقَصُ اُولئِکَ مِنْ اُجورِهِمْ شَیْئا؛ هرکس باب هدایتی را به کسی آموزش دهد، پاداش همه کسانی را که به آن عمل کنند دارد»استاد و معلم، خواه ناخواه بر شاگرد تأثیر می گذارد و اگر استاد مشکلی داشته باشد، شاگرد نیز با مشکل تربیت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: تربیت صحیح شاگردان، سرمایه گذاری معنوی استاد و معلم برای آینده دنیوی و اخروی اوست و منابع انسانی که در دسترس استاد است اگر به نحو صحیح تربیت شوند دائما برای استاد مفید فایده هستند؛ نظیر بزرگانی چون علامه حلی که هنوز بسیاری از آثار ارزشمند ایشان استفاده می کنند.

ثبت الکترونیکی اسناد پزشکی حوزویان برای اولین بار در کشور

حجت الاسلام گلمحمدی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه یزد در این مراسم در سخنانی با تبریک فرارسیدن روز بزرگداشت استاد، درباره بیمه تأمین اجتماعی اساتید حوزه علمیه خواهران مطالبی را بیان کرد و افزود: حداقل باید ۱۰ ساعت تدریس در هفته از سوی اساتید انجام شود.

وی، در خصوص بیمه درمانی و تکمیلی گفت: میزان بیمه تکمیلی در پیامکی از بیمه شدگان در این موضوع نظر سنجی می شود که سهم پرداختی خود را انتخاب می کنند زیرا سطح تعهدات بیمه ای در خصوص میزان پرداختی ها خصوصا در مورد بیماری های صعب العلاج متفاوت خواهد بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان یزد، از الکترونیکی شدن ثبت نُسَخ دارویی بیمه شدگان درمانی خبر داد و گفت: تنها بیمه ای که در کشور اسناد پزشکی را به صورت غیرحضوری ثبت می کند بیمه درمانی مرکز خدمات حوزه علمیه است و تنها قراردادی که قبول کرده ثبت اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی انجام شود؛ بیمه مرکز خدمات است به طوری که با تلفن همراه می توان به راحتی ارسال کرد و پس از دو روز تأیید یا رد و علت آن مشخص می شود.

تربیت صحیح شاگردان، سرمایه‌گذاری معنوی استاد و معلم برای آینده دنیوی و اخروی اوست

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha