شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: ریشه آسیب های اجتماعی به مسائل فرهنگی بر می گردد و حضور قوی، روشنگر و هدایتگر روحانیت در استان کرمانشاه از نان شب واجب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای مردمی کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است و این نکته را از روی اعتقاد قلبی بیان می کنم.

وی ابراز داشت: استان ما دچار برخی عقب‌افتادگی‌ها بوده و ریشه تمام این مشکلات، در مسائل فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: مهمترین عرصه حضور روحانیت، مسجد است؛ اما متأسفانه شرایط مطلوبی در این موضوع نداریم و در مجالس ختم نیز شاهد مسائلی هستیم که در شأن مردم و جامعه نیست.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: امروز حضور جوانان در مساجد کم رنگ بوده و حتی شاهد تعطیلی برخی مساجد در برخی روستاها می باشیم و این مسائل باید تغییر کرده و اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش مایه دلگرمی است؛ چراکه حساس ترین مکان که کودک و نوجوان در آن حضور دارند، آموزش و پرورش بوده و مصادیق موفقی از روحانیت را می توان نام برد که مایه افتخار هستند.

وی ابراز داشت: ریشه آسیب های اجتماعی به مسائل فرهنگی بر می گردد و حضور قوی، روشنگر و هدایتگر روحانیت در استان کرمانشاه از نان شب واجب‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسئولیت ما نسبت به مردم و جامعه سنگین است و با وجود زیرساخت و امکاناتی که برای تبلیغ وجود دارد، روز قیامت از ما سؤال خواهد شد و باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: بنده در طول این سال ها، در هر مکانی که بر بنده متعین و تکلیف شده، حضور پیدا کردم و هر جا رفتم، نپرسیدم خانه دارد یا ندارد و امروز امام جمعه شما منزل ندارد و فعلا در یک سوئیت محدود در حال زندگی هستیم.

حضور قوی و هدایتگر روحانیت در استان کرمانشاه از نان شب واجب‌تر است

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: کرمانشاه باید ده برابر مساجد موجود، مسجد داشته باشد و نهضت احیای مساجد موجود و نهضت مسجدسازی راه اندازی گردد که بحمدالله این نهضت آغاز شده و در حال جذب امکانات برای این مهم هستیم.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه استان کرمانشاه دارای ظرفیت بسیار بالایی است و با مطالعاتی که داشتیم، ظرفیت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان استان کرمانشاه به حوزه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: تقاضای ما از فضلا و روحانیون مقیم قم این است که حضور پررنگ تری در استان داشته و نسبت به تکلیف شرعی که بر عهده ماست، دقت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: باید ارتباط خود را با مردم بسیار بیشتر کرده و در این مسئله تفاوتی بین شیعه و اهل سنت نیست و زمینه برای حضور روحانیت فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: به صورت قاطع عرض می کنم که آینده استان کرمانشاه در عرصه های دینی، فرهنگی، اقتصادی، معیشت و اشتغال بسیار روشن است و به زودی شاهد خواهید بود که بیکاری استان به صفر خواهد رسید و رایزنی های بسیاری در این زمینه داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: امروز پنج رشته تخصصی در حوزه علمیه استان کرمانشاه وجود داشته و فضلا می توانند در کنار هجرت و تبلیغ، به تحصیل خود نیز ادامه دهند.

حضور قوی و هدایتگر روحانیت در استان کرمانشاه از نان شب واجب‌تر است

حجج اسلام عبدی و فرهادی از نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمانشاه نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها پرداخته و گوشه ای از مشکلات و دغدغه های طلاب و فضلا را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha