یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت از طرف مقام معظم رهبری در حرم بانوی کرامت

 بزرگداشت شهدای پرواز خدمت شهید رئیسی و همراهانش از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور آیات عظام نوری همدانی و سبحانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت شهادت‌ رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان، مجلس بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، امشب (چهارشنبه ۲ خرداد) بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

ببینید:

تصاویر بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش از سوی مقام معظم رهبری در حرم بانوی کرامت

در این مراسم معنوی آیات عظام نوری همدانی و سبحانی و آیات و حجج‌اسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و ...، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، فقهای شورای نگهبان، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه، مسئولین لشکری و کشوری و زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت حضور داشتند.

این مراسم با مداحی و روضه‌خوانی مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی برگزار شد.

 بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در حرم مطهر بانوی کرامت / حضور دو مرجع تقلید در مراسم

 بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در حرم مطهر بانوی کرامت / حضور دو مرجع تقلید در مراسم

رفیعی: شهید رئیسی مجاهد فی سبیل الله و محبوب خدا و مردم بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران‌، با بیان این که این حادثه سخت کام همه را در آخرین روزهای دهه کرامت تلخ کرد، اظهار داشت: اعتقاد داریم آنچه خداوند متعال مقدر می‌سازد به صلاح است و بر آن تسلیم و راضی هستیم.

وی در ادامه به فرازهایی از آیات ۲۶ و ۲۷ سوره الرحمن اشاره نمود و با بیان این که انقلاب اسلامی بارها شاهد حوادث سخن این‌چنینی بوده، همچنان محکم و استوار ایستاده است، خاطرنشان کرد: هر که روی زمین است دستخوش مرگ و فناست و زنده ابدی ذات خدای با جلال و عظمت است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به بیان نکاتی دررابطه‌با ویژگی‌های شخصیتی سید الشهدای خدمت پرداخت و روحیه خدمتگزاری را بارزترین روحیه شهید آیت‌الله رئیسی دانست و ابراز داشت: شهید رئیسی بیش از هزار روز در جای‌جای ایران حضور پیدا کرد و از نزدیک تمام فعالیت‌های دولت را رصد نمود.

وی ضمن اشاره به اجر و پاداش خدمت به مردم در آیات و روایات، با تأکید بر این که هرکسی برای یاری مردم قدم بردارد، برای او ثواب مجاهد فی‌سبیل‌الله نوشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مجاهد فی‌سبیل‌الله، محبوب خدا، آمن روز قیامت، خستگی‌ناپذیر، مخلص و ولایت‌مدار بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: بهترین بندگان نزد خداوند متعال کسانی هستند که به مردم که عیال خداوندند مهربان‌تر بوده، در رفع نیاز ایشان تلاش نمایند، اظهار داشت: اگر کسی در راه رفع نیاز مردم حرکت کند، نه تنها مجاهد، بلکه محبوب خدا خواهد بود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که شهید آیت الله رئیسی هیچگاه به دور دوم ریاست جمهوری فکر نمی‌کرد و هدفش را تنها خدمت به مردم و دین خدا قرار داده بود، ابراز داشت: شهید رئیسی با تجلی خدمت به مردم و تلاش برای برآورده سازی حاجت بندگان خدا، آمن در روز قیامت شدند.

 بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در حرم مطهر بانوی کرامت / حضور دو مرجع تقلید در مراسم

وی در تبیین بخش دیگری از روایات در رابطه با جایگاه خدمت به مردم، با تاکید بر این که کسی که برای برطرف سازی نیاز مردم از شهری به شهری حرکت می‌کند، همچون طواف کننده میان صفا و مروه است، اظهار داشت: کسی که در رفع نیاز مردم سعی کند، ثواب ۹ هزار سال عبادت که هر روز آن روزه دار و شب‌هایش عابد است، را کسب خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به تجلی ایمان و خدمت به مردم در سیره شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس روایات اسلامی شهادت مصیبت نیست و شهید شاکر و در حال بشارت است؛ شهدا تنها گروهی هستند که درخواست خروج از بهشت را برای درک مجدد شهادت در دنیا مطالبه می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت ادامه راه شهدا به ویژه راه شهید آیت الله رئیسی تصریح نمود و خاطرنشان کرد: اخلاص یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت الله رئیسی و همراهان ایشان بود؛ خوشا به حال کسانی که در راه خدا اخلاص دارند، به گونه‌ای که فکر، فعل، حب و بغض و انجام و ترک فعل و همه و همه به خاطر خداست.

وی در ادامه ضمن تبیین ویژگی‌های انسان مخلص، با بیان این که انسان مخلص با مذمت دیگران عقب نمی‌کشد و با تعریفشان خود را نمی‌بازد، تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی تصریح کردند، اگر توهین به من باعث حل مشکلات مردم می‌شود، آن را با جان و دل می‌پذیرم؛ شهادت در راه خدا و خدمت به بندگان خدا زیبنده‌ترین عنوانی است آیت الله رئیسی در کنار خادم الرضایی بدان دست یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش پایانی سخنان خود بر پیروی آیت الله رئیس از ولی فقیه به عنوان باوری مستحکم اشاره کرد و با تاکید بر این که ایشان در کنار خستگی ناپذیری، اخلاص و ولایت پذیری، با تمام وجود به جایگاه ولی فقیه باور داشتند، ابراز داشت: شهید رئیسی دبیرخانه هیئت دولت را مامور پیگیری تمام فرامایشات رهبر معظم انقلاب نموده، عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب را سیاست اصلی دولت می‌دانستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha