یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام سید حسین آقا میری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که انقلاب نوپای ایران اسلامی در دورانی نه‌چندان دور با اینکه درگیر جنگ تحمیلی و درگیری‌های داخلی، ترور، شهادت سران و خیانت برخی از سیاسیون بود ولی توانست با سربلندی از تمام بحران‌ها عبور کند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند جنگ ما جنگ عقیده است و تا زمانی که شرک و کفر هست مبارزه هم هست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقامیری در مراسم شام غریبان شهدای خدمت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، با بیان این که تاریخ انقلاب مملو از فراز و نشیب و رویدادهای این‌چنینی است، به سختی‌های دوران دفاع مقدس اعم از حمله دشمن از مرزهای غربی و جنوبی، شدت‌گرفتن تحریم‌های اقتصادی، اوج‌گیری دو قطبی‌ها و شهادت برخی از شخصیت‌ها و سران کشور اشاره کرد.

وی با بیان این که انقلاب نوپای ایران اسلامی در دورانی نه‌چندان دور با این که درگیر جنگ تحمیلی و درگیری‌های نظامی داخلی و ترور و شهادت سران و خیانت برخی از سیاسیون بود توانست با سربلندی از تمام بحران‌ها عبور کند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سخنانی تصریح می‌کنند، اگر رجایی و باهنر به شهادت رسیدند و رفتند، خدای رجایی و باهنر هست؛ در دوران انقلاب بارها شاهد شهادت انسان‌های خدوم، مؤثر و تأثیرگذار بودیم و همچنان انقلاب اسلامی استوار ایستاده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که هر جامعه‌ای که اهل صبوری در برابر ناملایمات و تسلیم‌شدن در برابر اراده الهی باشد، هیچگاه ضایع نخواهد شد، اظهار داشت: برخی از انسان‌ها در مواجهه با ابتلائات خود را گم‌کرده، گرفتار جزع‌وفزع می‌شوند و رویه ناشکری را در پیش می‌گیرند.

وی با بیان این که برخی از انسان‌ها با این که اهل تحمل و بردباری هستند، همین که قافیه تنگ‌تر می‌شود زبان به گلایه می‌گشایند، اظهار کرد: گروه سوم علاوه بر تحمل و بردباری شکرگزار بوده، به معنای واقعی کلمه شکر زبانی و عملی را در پیش می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقامیری خستگی‌ ناپذیری را برجسته‌ترین ویژگی انسان‌های شاکر توصیف نمود و ابراز داشت: جامعه‌ای که آراسته به مولفه‌های امت الهی باشد، در مواجهه با سخت‌ترین مصیبت‌ها، مسیر بردباری را در پیش گرفته، تسلیم بودن در برابر اراده خدا را با شکرگزاری عملی به نمایش می‌گذارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: خدا وقتی می‌خواهد امت، ملت و جامعه‌ای را به رشد و کمال برساند آن را از ابتلائات عبور می‌دهد.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از سخنان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در تبیین اهداف انقلاب، با تأکید بر این که جنگ انقلاب جنگ عقیده بوده و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) تصریح می‌کنند؛ تا شرک و کفر است مبارزه است و تا مبارزه است ما هم هستیم؛ ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان راه بیندازیم؛ ملت بزرگ ایران قطعاً با ایستادگی و مقاومت، سختی‌ها را به شیرینی شکست دشمنان خدا تبدیل خواهد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه ضمن تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهدای خدمت، اذعان داشت: وقتی جامعه با نگاه به علمدارش، به اهداف بلند می‌نگرد، ضمن فهم درست حوادث و بازشناسی وظایف در مسیر رسیدن به کمال هستی، فلسفه ابتلائات که در نزدیکی به کمال حقیقی یعنی همان ظهور بقیه الله الاعظم (عج) است را به‌خوبی فهم و درک می‌کند.

وی با بیان این که هرچقدر نگاه جامعه به ابتلائات دقیق‌تر و عمیق‌تر باشد، بهره و فیضی که می برد بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: شهید فقط در دوران حیات اهل خدمت نیست، بلکه وقتی به مقام شهادت می‌رسد، تازه کار اصلی‌اش شروع می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری در پایان سخنان خود با تأکید بر این که خدا وقتی می‌خواهد فرد و ملتی را بیدار کند، با ابتلا بیدارش می‌سازد، خاطرنشان کرد: مملکت ما مملکت امام‌زمان (عج) است و امروز پرچم به دست مقام معظم رهبری است؛ آنچه مسلم است این که باید مؤمنانه به مسائل و ابتلائات نگاه کنیم؛ اگر در این ابتلائات دچار ناامیدی شدیم، نشان می‌دهد که مؤمنانه به مسائل ننگریسته‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha