شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالرسول هاجری

معاون شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت، اظهار داشت: هم اکنون مهمترین راهبرد دشمن تبدیل کردن فرصت وجود قومیت ها در کشور به تهدیدی خطرناک علیه مذاهب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، معاون شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت، در دومین روز از همایش گروه های تبلیغی طلاب سراسر کشور که در اندیمشک برگزار شد، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در الگو دهی به سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با این موضوع در سه حوزه کشورهای غیر مسلمان، مسلمان و جمهوری اسلامی ایران فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

معاون معاون شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت، تصریح کرد: آمریکا و انگلیس با حضور در مرزهای کشور عزیز ایران در تلاش هستند تا با استفاده از روش های مخرب جنگ نرم، فرصت وجود قومیت ها در کشور را به تهدید تبدیل کنند.

حجت الاسلام هاجری، بیان داشت: دشمنان در اولین گام، اسلام هراسی در کشورهای غیر مسلمان را در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر به محاق بردن تفکرات ناب اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران و در اندیشه های رهبری تبلور یافته اند، طالبان را ایجاد کرده و تفکرات این گروه را با هدف تخریب جلوه اسلام، به عنوان نماینده دیدگاه اسلام معرفی کرده اند.

وی دومین گام دشمنان را فعالیت درکشورهای مسلمان عنوان کرد و گفت: دشمن برای جلوگیری از حرکت مسلمانان در تلاش برای نسل کشی در کشورهای اسلامی همچون بوسنی و عراق هستند، که هم اکنون آنها برای ادامه مسیر ننگین خود در حال جنگ و خونریزی در افغانستان و سوریه هستند.

معاون معاون شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت، بیان داشت: فعالیت دیگری که در این زمینه انجام شد، معرفی کردن جریان بیداری اسلامی با هدف ارتباط دادن آشوب های خیابانی با اوایل آغازین انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام هاجری، در ادامه افزود: دشمنان در جریان بیداری اسلامی تلاش کردند که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی شیعی معرفی کنند و با این کار جریان بیداری اسلامی را از جمهوری اسلامی ایران بترسانند.

وی آخرین مرحله از اقدامات دشمن علیه آرمان های ناب اسلامی را فعالیت در داخل خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: هم اکنون مهمترین راهبرد دشمن تبدیل کردن فرصت وجود قومیت ها در کشور به تهدید خطرناک علیه مذاهب است.

معاون شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس با حضور نظامی در کشورهای اطراف ایران در تلاش هستند تا اتحاد میان شیعه و سنی را از بین ببرند، که نتیجه این کار فراموش شدن دشمنی آمریکا و اسراییل با مسلمانان و آزادی قدس خواهد بود.

حجت الاسلام هاجری، تصریح کرد: مهمترین هدف دشمنان از ایجاد تقابل میان شیعه و سنی این است که دو قومیت را که در طول تاریخ به هم آمیخته شده اند را به دو هویت مستقل تبدیل کنند.

وی در پایان سخنان خود، بر تلاش گروه های تبلیغی بر حفظ و تبلیغ وحدت میان مسلمان تأکید کرد و اظهار داشت: گروه های تبلیغی باید در فعالیت های خود با کسانی که عرصه جنگ را از خارج کشور به داخل بکشانند، برخورد کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha