یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام حسینخانی

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تعصب بیجا در مورد خانواده را از آفت‌های بزرگ خانواده ها دانست و گفت: باید از تعصبات بیجا در مورد خانواده پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی امروز درسی و هفتمین نشست خانواده‌های حوزویان استان قم، نحوه ارتباط زوجین با خانواده‌های یکدیگر را در گرمی کانون زندگی بسیار موثر دانست واظهارداشت: نحوه ارتباط زن و شوهر با خانواده‌های یکدیگر نقش اساسی و مهمی در کیفیت ارتباط خود زوجین دارد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات زوجین از نحوه ارتباط آنها با خانواده‌هایشان شروع می‌شود؛ با مدیریت و ایجاد ارتباط صحیح و منطقی با خانواده‌ همسر، می‌توان جلوی این مشکلات را گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینخانی تعصب بیجا در مورد خانواده را از آفت‌های ارتباط خانواده‌ها برشمرد و گفت: وقتی میان زن و شوهر حرفی در مورد خانواده‌های طرفین پیش می‌آید، فرد باید از تعصب بیجا در مورد خانواده پرهیز کرده و اگر هم حقی ضایع می‌شود به صورت منطقی و با آرامش از حقوق خانواده خود دفاع کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه حفظ حرمت و احترام افراد خانواده همسر را برترین عامل تقویت ارتباط بین خانواده‌ها برشمرد و بیان داشت: ایجاد ارتباط گرم و صحیح با خانواده همسر، نقش مهمی در ایجاد ارتباط صحیح و صمیمی خود زن و شوهر دارد و احترام به خانواده همسر در نتیجه به حفظ احترام خود و حفظ کانون گرم خانواده می‌گردد.

وی خاطرنشان ساخت: تا جایی که می‌توانید با خانواده همسر خود مشورت داشته باشید و خودتان در این مورد پیش قدم باشید و این در ایجاد صمیمیت در ارتباط با خانواده همسر، بسیار موثر است حتی اگر مایل نباشید طبق نظر آنها عمل کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینخانی افراط در ارتباط با خانواده پدری را از جمله آفات ارتباط زوجین برشمرد و گفت: ارتباط بیش از حد با خانواده و کم گذاشتن در ارتباط با همسر به تدریج موجب فاصله گرفتن زن و شوهر از همدیگر می‌شود و چه بسا موجب جدایی هم ‌شود؛ لذا لازم است ارتباط با مادر و خواهر، منطقی و مدیریت شده صورت بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha