شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

دکتر محسن رضایی گفت: سند چشم‌انداز بیست ‌ساله ایران به گونه‌ای تنظیم شده است که انقلاب از بعد سیاسی عبور کند و ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در نوردد. به گزارش مرکز خبرحوزه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست علمی بررسی الزامات سند چشم‌انداز بیست ‌ساله نظام جمهوری اسلامی ایران که به همت انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم برگزار شده بود، تصریح کرد:

دکتر محسن رضایی گفت: سند چشم‌انداز بیست ‌ساله ایران به گونه‌ای تنظیم شده است که انقلاب از بعد سیاسی عبور کند و ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در نوردد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست علمی بررسی الزامات سند چشم‌انداز بیست ‌ساله نظام جمهوری اسلامی ایران که به همت انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم برگزار شده بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در دهه اول گام‌های بلندی درعرصه سیاست‌های داخلی و خارجی برداشته و نظام سیاسی را به‌طور کلی تغییر داد.

وی افزود: با وجود این در عرصه‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی حرکت تا حدودی به کندی ادامه پیدا کرد که نیازمند جهشی همه جانبه در این راستا هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هویت اسلامی و انقلابی، ایران توسعه یافته، الهام بخشی در جهان اسلام، پیشتاز بودن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی در منطقه و تعامل سازنده با جهان را پنج رکن سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام برشمرد و گفت: با دست‌یابی به این ارکان،‌ انقلاب به یک تمدن جهانی تبدیل خواهد شد و جامعه آرمانی دینی را به‌وجود خواهد آورد.

دکتر رضایی در ادامه سیاست‌گذاری کار آمد و نیز برنامه‌ریزی توأم با مدیریت متعهدانه را از عوامل موفقیت این سند دانست و افزود: در صورت هماهنگی این عوامل می‌توان در مدت معینی به اهداف انقلاب رسید و اگر این اهداف تحقق نیابند در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلاتی خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تدوین تدابیری برای کارآمد کردن دموکراسی در کشور خبر داد و گفت: در این راستا مجموعه سیاست‌هایی را در مجمع برای ساماندهی و کارآمدی دموکراسی اسلامی شروع خواهیم کرد.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از تمام توانمندی‌های کشور در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله ایران تصریح کرد: شکست دمکراتیک می‌تواند ضربه سختی به انقلاب اسلامی باشد، بنابراین برای تحقق اهداف عالی نظام باید فراتر از جناح‌ها و حزب‌ها، تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه را بکار بگیریم.

دکتر رضایی تحقق اهداف این سند را منوط به جهاد در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست و بیان داشت: طراحی و اجرای سند چشم‌انداز می‌تواند مبارزه با غرب را درعرصه‌های مختلف هدفمند و سامان‌دهی کند.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی مدیر انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن گفت: تا کنون اساسنامه یازده گروه تدوین شده است و گروه‌های سیاسی، فلسفه سیاسی، مطالعات ایران و جهان اسلام، روش‌شناسی سیاسی و مطالعات راهبردی فعالیت خود را آغاز نموده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha