یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت:سبک زندگی منتظرانه الگوی زندگی اسلامی و مناسب برای بشریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرّم آباد، حجت  الاسلام مولایی امروز در همایش سبک زندگی زمینه ساز ظهور که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مهدویت فرهنگ ناب شیعی در دوران غیبت است افزود:امروز باید با فراهم ساختن زمینه های لازم در ابعاد مختلف زندگی به نهادینه سازی فرهنگ ظهور کمک نماییم.

وی با اشاره به اینکه کلید واژه دوران غیبت امام عصر (عج) انتظار ظهور است تصریح کرد:برای فهم درست واژه انتظار باید از دانش مراجع و علماء بهره گرفت.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) که می فرمایند :چشم انتظاری برای امام زمان (عج)برابر با اجر و مزد هزار شهید است خاطر نشان کرد:باید تلاش کنیم معارف ناب فرهنگ مهدویت و ظهور را اشاعه و گسترش دهیم.

حجت الاسلام مولایی با غلط دانستن معجزه ظهور از دیدگاه برخی انسانها افزود:ظهور امام عصر (عج) یک امر و مشیت الهی است که خواستن انسانها و منتظران نیز در این مشیت نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه باید رفتار،منش و کردار ما مطابق با الگوهای انتظار باشد افزود:الگوی زندگی منتظران ، الگوی زندگی اسلامی و شیعی است و باید این تفکر در بین شیعیان نهادینه شود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه با تمسک به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که می فرمایند:بالاترین جهاد امت انتظار فرج است تصریح کرد:ایجاد تمدن عظیم جهانی با استفاده از سبک زندگی اهل بیت (ع) نیازمند همتی جهادی است.

حجت الاسلام مولایی در پایان اخلاص در کارها،رفتار جهادی،ایثار و گذشت و همچنین پیاده نمودن سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف را از جمله ویژگی های بارز منتظران امام عصر (عج) برشمرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم خرم آبادی شهید رضا رستمی مقدم تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha