پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش اربعین

حوزه/ طلاب باید بدانند این نهضت تنها از راه تبلیغ در اربعین ادامه پیدا می‌کند تا جایی که امام صادق علیه السلام یکی از ویژگی های مومن را زیارت اربعین دانسته‌اند و این گونه است که اربعین روز دیدار حضرت حجت عجل الله فرجه الشریف و پیوستن به ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، بانو گلگیری امروز در پنل زنان سفیران میان‌فرهنگی اربعین از هم‌اندشی علمی پیاده‌روی اربعین که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به ماهیت اربعین و نقش و تاثیرات ان در تمدن سازی اظهار داشت: اربعین تمدن جهانی را در آینده پایه ریزی کرد و باید به ان توجه ویژه ای داشت.

وی ماهیت اربعین را فراتر از غدیر و عاشورا دانست و افزود: پیام و علت حرکت اربعین فراتر از غدیر و عاشورا است زیرا اربعین برخلاف غدیر و عاشورا که دستوری بودند حرکتی خود جوش و مردمی است و بر اساس آیات و روایات ریشه در قلب و فطرت انسان‌ها دارد.

این استاد حوزه خواهران، آیات قرآنی را شاهدی بر لزوم بزرگداشت اربعین دانست و ادامه داد: قرآن درباره تعمیر مساجد دستور داده است اما درباره ساخت آن دستور نداده است زیرا این عمل فطری و خودجوش است اما چون فطرت ها دچار آسیب و فراموشی می شود خداوند دستور به تعمیر مساجد و بازآفرینی فطرت داده است.

وی آغازگر این حرکت فطری را حضرت زینب سلام الله علیها معرفی و تصریح کرد: حرکت حضرت زینب سلام الله علیها در سایه حرکت امام سجاد علیه السلام  بدعت نبود، بلکه در واقع بازخوانی غدیر و عاشورا بود.

خانم گلگیری اضافه کرد: در اربعین ما شاهد حرکتی هستیم که با الهام از عاشورا به سمت انتها و غایت بشریت که امامت حضرت حجت(عج) است پیش می رود.

وی تبلور و جان کلام حضرت زهرا سلام الله علیها را در خطبه فدکیه اربعین دانست و خاطر نشان کرد: جایگاه حقیقی اربعین متعلق به بانوان است و مبلغین باید با نگاهی جامع به همه اتقاقات تاریخ تشیع از خطبه فکیه تا سایر وقایع قدم در این راه بگذارند.

وی با یادآوری اتفاقات زمان ظهور گفت: در روایات آمده است که امام زمان عجل الله فرجه الشریف هنگام ظهور درحالی که به خانه خدا تکیه زده اند جهانیان را مخاطب قرار می دهند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد:‌ این رد پای اربعین است که در این زمان دیده می‌شود و نشان می‌دهد جهان صدا و سخن امام زمان عجل الله فرجه الشریف را شنیده است. باید بدانیم این سخن جایی شنیده نمی شود مگر در اربعینی که در حال شکل گیری است.

وی به معرفی امام زمان عجل الله فرجه الشریف در زمان ظهور پرداخت و تاکید کرد: در آن معرفی که حضرت از خود دارند تصویری کامل از امام حسین علیه السلام و عاشورا ارائه می‌شود. این تصویر باید در اربعین قدم به قدم به گوش همه عالم با همه نژادها و فرهنگ‌های مختلف رسیده باشد.

وی راهپیمایی اربعین را عامل معرفی امام زمان عجل الله فرجه الشریف دانست و ابراز کرد: در مفهوم زیارت معنای حیات و بصیرت گنجانده شده و کسی که این پیام را به جهانیان ابلاغ کرد حضرت زینب(س) بود.

وی اربعین را متعلق به حضرت زینب سلام الله علیها دانست و ادامه داد: باید بدانیم کسی که پیشنهاد برگشت به کریلا را داد و این حرکت را کامل کرد حضرت زینب سلام الله علیها بودند که با آمادگی برای هر گونه اتفاق، جهاد و شهادت امام حسین علیه السلام را در همان سال کامل کردند.

بانو گلگیری تاکید کرد: برگشت حضرت زینب سلام الله علیها به کربلا مسیر حرکت شیعان به خصوص زنان را در طول تاریخ هموار کرد، ما زنان نیز باید با تمام قوا در این مسیر قدم بگذاریم و به پیروی ازحضرت زینب سلام الله علیها که در اوج  مصیبت به کربلا بازگشتند، حرکت کنیم.

این استاد حوزه خواهران  به لزوم ابلاغ پیام خانواده امام حسین علیه السلام در این را تاکید کرد و افزود: طلاب باید بدانند این نهضت تنها از راه تبلیغ در اربعین ادامه پیدا می‌کند تا جایی که امام صادق علیه السلام یکی از ویژگی های مومن را زیارت اربعین دانسته‌اند و این گونه است که اربعین روز دیدار حضرت حجت عجل الله فرجه الشریف و پیوستن به ایشان است

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha