شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 239875
۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸

یکی از محققین و پژوهشگران هلندی، ایران را بر خلاف تبلیغات منفی رسانه‌های غربی مرکز و گهواره تمدن و کشوری اسلامی و کاملاً دموکراتیک عنوان کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، پرفسور «رین شونهاون» در بازدید از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، گفت: بر خلاف تبلیغات منفی که علیه جمهوری اسلامی در کشورهای غربی از جمله هلند صورت گرفته بود از نزدیک واقعیت ایران را به گونه‌ای دیگر مشاهده کردم.

* ایران کشوری اسلامی و دموکراتیک

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری اسلامی و دموکراتیک است، امّا متاسفانه رسانه‌های غربی در مورد ایران به صورت منفی و یک طرفه قضاوت می‌کنند و معلوم نیست پشت این هجمه رسانه‌ای چه چیزی نهفته است!

رین شونهاون یادآورشد: حجم تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران در هلند به اندازه‌ای است که وقتی قصد مسافرت به ایران را داشتم عده‌ای از دوستان و اقوام این سفر را خطرناک دانستند و سعی کردند ما را از این سفر منصرف کنند.

 وی ادامه داد: با حضور در ایران و برخوردهایی که با مردم و شخصیت‌های ایرانی داشتم از نزدیک به این نتیجه رسیدم که ایران مرکز و گهواره تمدن جهانی می‌باشد.

* رسانه‌های غربی خلاف واقع می‌گویند

رین شونهاون ادامه داد: تمدن ایران، باستانی و دارای فرهنگ طولانی وغنی است،  آنچه امروز در ایران شاهد هستیم خلاف آن را در رسانه‌های غربی شنیده‌ام، زیرا ایران کشوری امن و مطمئن است و هرگز برای توریست‌ها و کسانی که سفر‌های علمی دارند خطرناک نیست.

محقق و پژوهشگر هلندی یادآورشد: با حضور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مطالعه برخی آثار ارزشمند پژوهشگران این مرکز علمی دیدگاهم نسبت به قم تغییر کرد.

وی تصریح کرد: علاقمند هستم برای تحقیق و پژوهش در مورد اسلام و حقیقت این دین بیشتر در شهر قم بمانم.

رین شونهاون با طرح سوالی که "ما چگونه می‌توانیم ملت‌ها را گردهم آوریم، گفت: بسیاری از افراد بر این باورند ملت‌ها خوب، ولی دولت‌ها نااهل می‌باشند، ملت‌ها باید با هم متحد و به هم نزدیک شوند، امّا گاهی دولت‌ها مانع نزدیک شدن ملت‌ها به هم می‌شوند.

وی اظهار داشت: هر چند نمی‌توانیم در سیاست دولت‌ها آنگونه که باید تاثیرگذار باشیم، ولی باید تلاش‌های خود را در این زمینه گسترده‌تر نماییم.

* غرب به دنبال اسلان هراسی است

رین شونهاون همچنین با اشاره به ترویج اسلام هراسی در غرب گفت: متاسفانه این اقدام از طرف کسانی که هیچ آشنایی با دین اسلام ندارند و معمولا از سواد و مطالعات علمی کمی برخور دار هستند مطرح می‌شود.

وی اسلام هراسی در هلند را کتمان نکرد و گفت: متاسفانه در هلند نیز اسلام هراسی وجود دارد و آقای خیرت ویلدرز  تهیه کننده فیلم موهن فتنه از نمونه این افراد است.

مدیر اداره همکاری‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز گفت: تعامل و ارتباطات علمی باعث رفع سوء برداشت‌ها و تفاهم‌ها خواهد شد.

حبیب قهرمانی خاطرنشان کرد: اگر اندیشمندان و محققان دنیا به صورت منصفانه به تحقیقات علمی در مورد دین اسلام بپردازند، حقیقت این دین برای آنها روشن خواهد شد.

 بر اساس گزارش اداره همکاری‌ها و امور بین الملل پژوهشگاه، وی با اشاره به این که اسلام دین دوستی و محبت است ابراز امیدواری کرد ، محققان و اندیشمندان با مطالعه بیشتر و عمیق‌تر، حقیقت اسلام ناب را با روح و جان خود احساس کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha