جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024

انسان مسلح به ایمان نه به بیراهه می رود و نه راه را بر کسی می بندد و تمام مشکلاتی که در احزاب و تشکل ها ناشی از بی تقوایی و نداشتن ارتباط صحیح با خداوند است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی با بیان این مطلب در دیدار وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزودند: اگر ایمان حقیقی در جامعه و احزاب باشد دیگر خبری از بازی های دنیایی نخواهد بود و احزاب به خاطر رأی آوردن در انتخابات، دست به کارهای غیر اخلاقی نمی زنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاهها گفتند: اسلامی شدن دانشگاه ها به وجود آرم الله، عکس امام و رهبری و دعای فرج در کتب دانشگاهی نیست بلکه لازمه تحقق این امر، اسلامی و الهی شدن متون درسی است.

آیت‌الله جوادی آملی افزودند: حرف اول در دانشگاه ها را علم و دانش می زند نه ارزش و اگر علوم دانشگاهی را در مقابلعلم دین قرار دهیم، هیچگاه اندیشه اسلامی شدن دانشگاه ها محقق نمی شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه علوم حوزوی متکفل تبیین قول خداست خاطرنشان کردند: علوم دانشگاهی هم اگر با نگاهی الهی به تبیین فعل خدا بپردازند، دینی محسوب می شود و در این صورت اگر قداست دانشگاه بیشتر از حوزه نباشد، کمتر از آن نخواهد بود.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha